سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیئت اتحادیه اروپا:

جامعه بین الملل برای کاهش تنش‌ها با تایوان تعامل بیشتری داشته باشد

عضو پارلمان فرانسه با رد اظهارات مقامات چینی مبنی بر تحریک آمیز بودن سفر اروپاییان به تایوان خواستار تعامل بیشتر جامعه بین‌الملل با تایپه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، رئیس هیئت اتحادیه اروپا که به تایوان سفر کرده است امروز (جمعه) با رد سخنان مقامات چینی مبنی بر اینکه این سفر تحریک آمیز بوده و دخالت در امور داخلی کشورهاست، از جامعه بین‌الملل خواست تا برای کمک به کاهش تنش‌ها با تایوان تعامل بیشتری با تایپه داشته باشد.

رافائل گلوکسمن، عضو پارلمان فرانسه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در تایپه گفت: سفر به تایوان باید امری طبیعی و عادی باشد.

وی که هدایت این هیئت را بر عهده داشت، گفت: «ما واقعا متقاعد شده‌ایم که هرچه تعاملات بین جامعه بین‌المللی و تایوان بیشتر باشد، وضعیت در این منطقه کم خطرتر خواهد بود.»

گلوکسمن، منتقد سرشناس چین که در میان پنج قانونگذار تحریم شده از سوی چین در ماه مارس بود، تاکید کرد که از اقدامات پکن نمی‌ترسد. و برای به تحرک واداشتن هیچ قدرت دیگری کاری انجام نخواهد داد.

هیئت رسمی پارلمان اروپا که در سفری سه روزه به تایوان رفته است در نشستی با مقامات تایوان اعلام کرد این جزیره از نظر دیپلماتیک تنها نیست و اتحادیه اروپا در کنار تایپه ایستاده و خواستار اقدامات جسورانه‌تر برای تقویت روابط خود با تایوان است.

سفر این هیئت اروپایی به منظور تبادل نظر با مقامات تایوانی در مورد تهدید‌هایی مانند حملات سایبری و جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی آن صورت گرفته است.

چین می‌گوید است تایوان بخشی از قلمرو اوست و بازدید‌های سیاستمداران خارجی از این منطقه را تحریک آمیز و نوعی دخالت در امور داخلی کشورش خوانده است. چین از ورود و سفر هیئت اروپایی به منطقه تایوان به شدت انتقاد و با آن مخالفت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.