اولین هیئت پارلمانی اروپا امروز در بحبوحه تنش‌ها بین تایپه و پکن وارد تایوان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان امروز (چهارشنبه) میزبان اولین هیئت پارلمانی اروپا بود و این سفر را گامی مهم در راستای تقویت روابط با اروپا در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین تایپه و پکن عنوان کرد.

وزارت امور خارجه تایوان در بیانیه‌ای درباره این سفر گفت: «این هیئت اولین هیئت رسمی از پارلمان اروپاست که به تایوان آمده و از اهمیت زیادی برخوردار است.»

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، این هیئت به رهبری رافائل گلوکسمان، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا در سفر خود به تایوان درباره مسائل مختلف از جمله حملات سایبری چین با مقامات تایوان گفتگو خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تجارب خود را  در مواجهه با چالش‌های مختلف از جمله مقابله با نفوذ عوامل بیگانه با این هیئت اروپایی به اشتراک بگذارد.

گلوکسمان با صدور بیانیه‌ای پیش از عزیمت به تایوان تجربه تایوان در مقابله با حملات مکرر سایبری را منحصر به فرد عنوان کرد.

 تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان اخیرا با ادعای افزایش تلاش‌های چین برای نفوذ در این جزیره به آژانس‌های امنیتی دستور داده تا تمام  تلاش خود را برای مقابله با تهدیدات چین بکار گیرند.

سفر این هیئت اروپایی به تایوان در حالی صورت می‌گیرد که جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان ماه گذشته در سفری به اروپا خشم پکن را برانگیخت و به  اروپایی‌ها هشدار داد که این اقدام روابط دو جانبه با چین را تضعیف خواهد کرد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.

از سوی دیگر، تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شده و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار