گروهی از نمایندگان اتحادیه اروپا که به تایوان سفر کرده‌اند در دیدار با مقامات آن گفتند که اروپا در کنار تایوان در مقابل چین ایستاده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هیئت رسمی پارلمان اروپا که در سفری سه روزه به تایوان رفته است در نشستی با مقامات تایوان اعلام کردند این جزیره از نظر دیپلماتیک تنها نیست و اتحادیه اروپا در کنار تایپه ایستاده و خواستار اقدامات جسورانه‌تر برای تقویت روابط خود با تایوان است.

سفر این هیئت اروپایی، سه روزه است که به منظور تبادل نظر با مقامات تایوانی در مورد تهدید‌هایی مانند حملات سایبری و جلوگیری از مداخله خارجی در امور داخلی آن صورت گرفته است.

رافائل گلوکسمن، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا در این نشست که به طور مستقیم در فیس بوک پخش شد، به رئیس تایوان گفت: «ما با یک پیام بسیار ساده و بسیار واضح به اینجا آمدیم، شما تنها نیستید. اروپا در کنار شما ایستاده است.»

گلوکسمن که سرپرستی این هیئت را بر عهده دارد، اضافه کرد: «سفر ما باید به عنوان اولین گام مهم در نظر گرفته شود. اما در مرحله بعد، ما به یک دستور کار بسیار ملموس از نشست‌های سطح بالا و اقدامات مهم‌تر برای ایجاد یک مشارکت بسیار قوی‌ بین  اتحادیه اروپا و تایوان نیاز داریم.»

تسای اینگ ون، رئیس تایوان هم در این دیدار مدعی شد: بارها نسبت به افزایش تلاش‌های چین برای به دست آوردن نفوذ در تایوان هشدار داده و از سازمان‌های امنیتی خواسته‌ایم در این باره با پکن مقابله کنند. ما امیدواریم که یک اتحاد دموکراتیک علیه اطلاعات نادرستی که از سوی چین ارائه می‌شود، ایجاد کنیم. معتقدیم تایوان و اتحادیه اروپا قطعا می‌توانند به تقویت همکاری در همه زمینه‌ها ادامه دهند. 

تایوان که با هیچ کشور اروپایی به جز واتیکان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد، مایل است روابط خود را با اعضای اتحادیه اروپا تعمیق بخشد.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان ماه گذشته سفری به اروپا داشت که خشم پکن را برانگیخت. پارلمان اروپا قطعنامه‌ای  برای تعمیق روابط با تایوان با اقداماتی مانند بررسی توافقنامه سرمایه گذاری تصویب کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پکن این دیدار را محکوم کرد و گفت: ما از طرف اروپایی می‌خواهیم اشتباهات خود را اصلاح کند و هیچ سیگنال اشتباهی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال نکند، در غیر این صورت به روابط چین و اتحادیه اروپا آسیب می‌زند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.

از سوی دیگر، تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شده و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
ای فتنه گرای حرفه ای ... روباهان مکار عالم ...

برید خونتون..!!!!!!


دنیا تشنه صلح و آرامش و زایندگی
آخرین اخبار