سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۱۷ هزار و ۲۲۷ تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: ۹۱۷ هزار و ۲۲۷ تن کالا طی هفت ماه اخیر از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حسینی مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت:کالاها به ارزش ۶۹۸ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۲۰ دلار در قالب ۲۰ هزار و ۳۶۵ اظهارنامه از استان مرکزی به مقصد ۸۶ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و اربکستان صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات این کالاها از گمرکات استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی یک درصد کاهش و از نظر ارزش ۶۲ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلوریجات، مقاطع فولادی و دستمال کاغذی(تیشو)، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان در این مدت بوده‌ است.

حسینی افزود: ۷۳ هزار و ۵۸۱ تن کالا به ارزش ۲۶۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۷۳ دلار امسال به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن هفت درصد کاهش و از نظر ارزش ۳۳ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: این کالاها از ۴۴ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و کره جنوبی به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی، کویل آلومینیوم و مواد اولیه بهداشتی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده‌ است.

حسینی اظهار داشت: ۶۵۷ پرونده قاچاق به ارزش ۸۹۳ میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۵۰۹ هزار ریال در این مدت در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که این پرونده‌ها از نظر ارزش و تعداد به ترتیب ۱۴۷ و ۷۳ درصد افزایش یافته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: گمرکات استان مرکزی در هفت ماه امسال یک هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۴۰۵ میلیون و ۹۵ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یک هزار و ۱۹ میلیارد و ۵۰۷ میلیون و ۷۲۲ هزار ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.