صادرات از منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه در فروردین ماه امسال رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، امیدی مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ساوه از رشد صادرات از گمرک این منطقه ویژه در فرودین ماه امسال خبر داد.

امیدی افزود: در این مدت ۳۰ هزار و ۴۳۳ تن از انواع کالا به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار از این منطقه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی حدود ۲۳۰درصد و از نظر وزنی ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: دسترسی سریع تولیدکنندگان به امورات واردات و صادرات کالا، نزدیکی انبار‌های نگهداری و ارائه خدمات گمرکی در کوتاهترین زمان از مزایای گمرک کاوه ساوه است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه بیان کرد: سال گذشته ارزش کالا‌های صادراتی از این منطقه به ۲۰۰ میلیون دلار توسط ۱۳۰ فعال تجاری صادر شده که از نظر وزنی ۳۵ درصد حجم صادرات استان مرکزی را شامل می‌شود.

او ادامه داد: کالا‌های صادراتی از قبیل انواع فرآورده‌ها و مشتقات نفتی، آبمیوه، میلگرد آجدار، قوطی آلومینیومی، دستمال کاغذی، محصولات شیمیایی، شیشه و مصنوعات شیشه ای، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی، مصنوعات فلزی و آلومینیومی را شامل می‌شود.

امیدی با اشاره به واردات در سال ۹۹ تصریح کرد: مقدار ۱۲۳ هزار تن از انواع کالا‌ها به ارزش ۴۶۰ میلیون دلار توسط ۱۱۴ فعال تجاری از ۴۲ کشور وارد شده که از نظر حجمی ۸۰ درصد کالا‌های وارداتی استان مرکزی از طریق گمرک منطقه ویژه صورت گرفته است.

او در خصوص تحقق درامد‌های پیش بینی شده گمرک ساوه گفت: سال گذشته؛ ۳۲۰ میلیارد تومان عوارض گمرکی که عمدتا ضمانت نامه‌های بانکی بوده در موعد مقرر به حساب خزانه‌ی دولت واریز شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.