سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یگانه فرد:

تشکیل هلدینگ، سکوی صادرات محصولات کشاورزی زنجان است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان بابیان اینکه در استان زنجان شرکت بزرگ مدیریت صادرات وجود ندارد، گفت: بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند در این حوزه ورود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی یگانه‌فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان بابیان اینکه در استان زنجان شرکت بزرگ مدیریت صادرات وجود ندارد، گفت: بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند در این حوزه ورود کند.

او افزود: استان زنجان در تولید محصولات کشاورزی رتبه برتر را دارا بوده و تشکیل شرکت هلدینگ کشاورزی و پایانه صادراتی، می‌تواند توسعه صنایع تبدیلی و صادرات محصولات کشاورزی را در پی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان بابیان اینکه ۶۸ نوع محصول زراعی و ۲۱ نوع محصول باغی در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: تولید برخی از محصولات مانند سیر و زیتون در استان زنجان یک ظرفیت است، اما تاکنون آن طور که باید از آن استفاده نکرده ایم.

یگانه فرد بابیان اینکه برای صادرات سیر از استان زنجان باید در مسیر اصلاح کشت و تولید بازار پسند آن  حرکت کنیم، ادامه داد: عمده مشکل ما نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است.

او با تأکید بر اینکه سم و کود، از موضوعات مهم در تولیدات محصولات کشاورزی هستند، گفت: نظارت در این بخش کم بوده و در موارد بسیاری، محصولات صادراتی و برگشت خورده است که در این زمینه باید با ایجاد آزمایشگاه تخصصی، زنجیره تکمیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در ابتدا باید اصلاح کشت محصول بر اساس نیاز مشتری تولید شود، افزود: پایانه صادراتی هم باید با حضور شرکت‌های مدیریت صادرات، برای تکمیل زنجیره بخش کشاورزی صورت گیرد که در انبار و سردخانه سورت و بسته بندی شود.

یگانه‌فرد در ادامه به برخی از ظرفیت‌های تولیدی و صنایع تبدیلی استان مانند بحث ورود گندم به استان و تبدیل آن به آرد و صادرات هم اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های ما زیاد است، اما استفاده لازم از آن نمی‌شود.

او با بیان اینکه در مطالعات اولیه ۶ ماهه و کار کارشناسی در نقشه راه تجارت خارجی استان، ۱۱ کشور، هدف استان زنجان برای صادرات در نظر گرفته شده است، گفت: در عمده این اهداف صادراتی محصولات کشاورزی در سبد صادراتی حضور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تأکید بر اینکه در صورت تشکیل شرکت هلدینگ حوزه کشاورزی، عمده مشکلات در این حوزه حل خواهد شد، افزود: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز تأثیر بسزایی در حل مشکلات این حوزه به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.