سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور:

یارانه احزاب سال بعد دو برابر می شود

اسلامی گفت: احزاب در کشور ما به منافع ملی، امنیت بین المللی و تحولات منطقه نگاهی جدی دارند.

به گزارش خبرنگار   حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن اسلامی مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور در همایش خانه احزاب که امروز پنجشنبه برگزار شد اظهار کرد: احزاب سرمایه کشور هستند. چالش اصلی منطقه این است که احزاب درگیر منافع ملی نیستند، ولی احزاب در کشور ما به منافع ملی، امنیت بین المللی و تحولات منطقه نگاهی جدی دارند.

وی خاطر نشان کرد: باید احزاب ما حرفه‌ای کار کنند. منطقه شرایط ملتهبی دارد و باید به یک راهبرد در سیاست همسایگی رسید. تعیین استانداران اصلی‌ترین مسئله فعلی ماست و باید مدیران مشخص شوند که این مسئله وقت زیادی را از مجموعه سیاسی وزارت کشور گرفته است.

اسلامی ادامه داد: اگر احزاب در صحنه باشند مشکل کشور حل می‌شود. احزاب بسترساز رفع مشکلات کشور هستند و احزاب باید محور کشور شوند. یارانه احزاب محدود است و تخصیص‌های لازم صورت نگرفته است. در بودجه سال آینده یارانه احزاب افزایش می‌یابد و دو برابر رقم گذشته خواهد شد و این افزایش مصوب شده که در بودجه سال بعد اعمال شود. بودجه امسال ۱۴۰۰ احزاب ۶ هزار میلیارد بوده که اصلا تخصیص نیافته و برای سال بعد این بودجه ۱۲ هزار میلیارد خواهد شد.

وی افزود: یکی از نکاتی که دولت سیزدهم باید به آن پایبند باشد سیاست همسایگی است و این سیاست تجربه شده اتحادیه اروپا، چین روسیه و سایر کشور‌ها است و ایران باید با این سیاست به چارچوب مشترکی برسد تا مشکلات پیرامون خودش را حل کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عباس گودرزی
۰۸:۵۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سلام باج دادن کافی است . احزاب اگر احزاب باشند باید از خود و طرفداران ایده خود هزینه کنند . نه از بیت المال که عده ی زیادی از مردم آنها را به رسمیت نمی شناسند و خیانت های آنها به ملت نمایان است . لذا تصمیم در مورد خیر و بخشش وظیفه شرعی مراجع است که ورود کنند و ساکت نباشند . چون این کار مردم را از مراجع نیز دور می کند و برای اسلام خطر ناک است . لذا خبر نگاران اسلامی، انقلابی پیام را به گوش مراجع برسانید و شرعی یا غیر شرعی بودن آن را با دلیل منعکس کنید . عقل هر انسان عاقلی این کار را محکوم می کند . مهندس گودرزی
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
احزاب باید به نسبت مفید بودنشون پول بگیرن