سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۳.۵ درصدی اقتصاد آذربایجان شرقی در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی سهم جمعیتی و اقتصادی استان را در کشور به ترتیب ۴.۹ و ۳.۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در نشست خبری به مناسبت روز ملّی آمار و برنامه‌ریزی گفت:بررسی‌ها نشان می‌دهد در دوره‌های مختلف اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای چندان رنگ تحقّق به خود ندیده‌اند و برنامه‌ی توسعه سوّم، تنها برنامه‌ای بود که تا حدّی محقّق شد.

اوافزود: باید این مسئله را آسیب شناسی کرد چرا که با توجه به زندگی ۴.۹ درصد جمعیت کشور در این استان، حداقل انتظار منطقی برای سهم اقتصادی مان ۴.۹ درصد است.

او ادامه داد: در مورد افق آینده آذربایجان شرقی نیز موضوع تعادل بخشی مهم است و در شرق استان، فراهم ساختن زیرساخت ها، راه آهن، راه، استقرار واحد‌های صنعتی و گردشگری و مدیریت چالش‌های زیست محیطی، باید محقّق شود تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه سبد کالای مصرفی مردم استان در برخی اقلام متفاوت با کشور است اعلام کرد: تورم در آذربایجان شرقی حدود ۲ درصد از متوسط کشوری بالاتر است که نشان می‌دهد شاخص قیمت بالاتر یا بهره وری در این استان پایین‌تر است.

بهبودی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در کشور ۳۹ درصد و در آذربایجان شرقی ۴۲ درصد گزارش شده است.

او افزود: طرح آمایش و چشم انداز ۲۵ ساله استان نیز تهیه شده است که در قالب پنج برنامه پنج ساله قابل اجرا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.