سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدوند: وزارت ورزش و جوانان باید به تنیس توجه بیشتری کند/ سال آینده کار سختی را در مسابقات گروه سوم دیویس کاپ پیش رو خواهیم داشت

کارشناس تنیس کشورمان در خصوص صعود تیم ملی تنیس به گروه سوم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه توضیحاتی را بیان کرد.

سعید احمدوند، کارشناس تنیس در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صعود تیم ملی کشورمان به گروه سوم رقابت‌های تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه گفت: به اعضای تیم ملی تنیس بابت صعود به گروه سوم دیویس کاپ تبریک می‌گویم. سطح رقابت‌های گروه چهارم زیاد بالا نبود و قویترین تیم این مسابقات تیم ملی کشورمان بود و سنگاپور نیز که جدی‌ترین رقیب ما بود در این رقابت‌ها شرکت نکرد.

او ادامه داد: امیرحسین بادی و سینا مقیمی نفرات اول و دوم رنکینگ تنیس ایران هستند و این ۲ نفر در رقابت‌های مختلف تنیس کشورمان جزو نفرات اول و دوم بوده‌اند و مشخص بود که به تیم ملی دعوت خواهند شد. حمیدرضا نداف دیگر تنیسور تیم ملی کشورمان که بیشتر در رقابت‌های خارجی شرکت می‌کند و نفر اول تنیس کشورمان در رنکینگ جهانی است و علی یزدانی تنیسور جوان تیم ملی  نیز واقغا جزو چهار تنیسور برتر کشورمان است و بهترین موقع بود که از او در این رقابت‌ها استفاده کنیم.

تنیسور‌ها و مربیانشان باید از لحاظ مالی تامین شوند

او در خصوص تغییر در ساختار گروه بندی دیویس کاپ بیان کرد: گروه اول و دوم که جهانی هستد و تیم‌های آسیایی مثل، چین، ژاپن، استرالیا در آن‌ها حضور دارند، اما در گروه سوم تیم‌های خوبی مثل لبنان، اندونزی و چین تایپه حضور دارند و ما اگر می‌خواهیم که مجددا به گروه دوم صعود کنیم باید ساختار تنیس کشورمان تغییر کند. بازیکنان ما باید در مسابقات خارجی حاضر شوند و آن‌ها باید به همراه مربیانشان از لحاظ مالی تامین شوند تا آمادگی خوبی را کسب کنند. من نگران هستم که ما نیروی انسانی که بتواند در طول سال در مسابقات بین المللی شرکت کند را نداریم و وزارت ورزش و جوانان باید به تنیس توجه بیشتری کند و سال آینده کار سختی را در مسابقات گروه سوم دیویس کاپ  پیش رو خواهیم داشت.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس درباره برگزاری مسابقات بین المللی خارجی در کشورمان افزود: در هیچ حالتی اگر تنیسور‌های کشورمان تا در رقابت‌های مثل فیوچرز شرکت نکنند، تنیس کشورمان رشد نخواهد کرد و فرقی ندارد تنیسور‌ها در کشورمان یا در کشور‌های دیگر در این مسابقات شرکت کنند، اما اگر این مسابقات در ایران برگزار شود، بهتر جزیره کیش میزبان شود، چون که کیش  نزدیک به دریا است و  فشار بیشتری به تنیسور‌ها وارد می شود. تنیسور‌های کشورمان به جز حضور در مسابقات بین المللی راه دیگری برای پیشرفت ندارند و گرنه مثل قبل باید منتظر سقوط به گروه چهارم دیویس کاپ باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.