سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۲ درصد جمعیت هدف کردستان دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تنها ۳۲ درصد مردم در استان دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا زمانی که درصد واکسیناسیون مردم استان به ۷۰ درصد نرسد ما وضعیت را مطلوب نمی‌دانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از زمان شروع واکسیناسیون ۶۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در کردستان دز اول  واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، اما ۳۲ درصد مردم دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رضاعی افزود: میزان واکسیناسیون تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت هدف را شامل نشود از نظر ما مطلوب نخواهد بود.

او خاطرنشان کرد: درصد مشارکت کردستانی‌ها در امر واکسیناسیون کرونا حدود شش درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است لذا امیدواریم مردم استان با احساس مسئولیت اجتماعی در این عرصه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به تصمیم کمیته علمی کرونا، اجرای آزمایشی طرح «هوشمند سازی قرنطینه» در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و قزوین آغاز شده است.

رضاعی افزود: به دلیل مشکلات اتصال سامانه‌های مربوط به وزارت بهداشت با وزارت کشور هنوز این طرح در کردستان به اجرا درنیامده است و امیدواریم با رفع این مشکل در چند روز پیش رو شاهد اجرای این طرح باشیم.

او اظهار کرد: پایین بودن میزان واکسیناسیون و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان موجب شده است که کردستان همچنان در پیک پنجم کرونا به سر ببرد و شاهد شهر‌های متعدد قرمز و نارنجی در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هشدار جدی برای شروع پیک ششم این ویروس در کشور وجود دارد که اگر کردستانی‌ها در امر مشارکت در واکسیناسیون تسریع نداشته باشند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجهی کنند شاهد صدمات بیشتری در زمان پیک ششم خواهیم بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.