سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان:

معیشت و اقتصاد دغدغه زنان کردستانی است

آژیر گفت: مسائل مالی و معیشتی دغدغه زنان استان است که نشان از توسعه نیافتگی و عدم رشد اقتصادی بانوان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان عصر پنج شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان که با حضور جمعی از اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، هفت مشکل در اولویت اول حوزه زنان قرار دارد که اقتصاد و معیشت، طلاق، سواد و آموزش، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، ضعف بستر‌های مشارکت سیاسی و مدنی و عدم تقویت جایگاه زنان در سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، این موارد هستند.

او افزود: نرخ باسوادی زنان استان، از سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۵ در مقایسه با میانگین کشوری پایین‌تر بوده است، بنابراین امر سواد و آموزش بانوان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ادامه داد: کمبود فضای کافی برای فعالیت ورزشی و فرهنگی بانوان، افزایش خشونت علیه زنان، افسردگی و کمبود حمایت‌های موثر از گروه‌های آسیب دیده از دیگر مسائل و مشکلات بخش بانوان است.

آژیر، ضعف بستر‌های مشارکت سیاسی و مدنی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: تعداد اندکی از زنان ما در حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری حضور دارند و ما همچنین ردیف بودجه مشخصی را برای برنامه‌های زنان و خانواده نداریم.

او با اشاره به عدم تقویت جایگاه زنان در سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، یادآور شد: ما در زمینه سمن‌ها رشد خوبی داشتیم، اما نسبت به میانگین کشوری هنوز پایین است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: بانوان ، اقتصاد ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.