سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان: وحدت اسلامی در گرو یکی شدن دل‌ها است

حجت الاسلام محامی گفت: اگر امروزه به دنبال وحدت هستیم باید تلاش کنیم رحمت، مودت و دوستی در بین مردم جامعه برقرار شود در آن صورت دل‌ها با هم شده و دست‌ها را در دست یکدیگر گذاشته و اتحاد و همبستگی تقویت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش محوری هفته وحدت اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و هشدار داده که دچار اختلاف نشوید، زیرا که اختلاف شوکت و قدرت شما را از بین خواهد برد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: منشا، پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر خداوند متعال پیامبران الهی و قرآن را فرستاده و حضرت محمد (ص) را رحمت للعالمین نامیده از سر رحمت اوست و اگر پیامبر در طول عمر خود تلاش و زحمات زیادی را متحمل شد برای هدایت و ارتقاء سطح علم و فرهنگ مردم، رشد جامعه اسلامی، رشد اخلاق و معنویت و کم کردن آسیب‌ها و مشکلات مردم بود.

وی با اشاره به تعبیر حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه از بیانات نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) ادامه داد: امام علی (ع) پیامبر اکرم (ص) را به پزشکی دوره گرد تشبیه نمودند که در جامعه در حال گردش است و از همه ابزار برای مرهم گذاشتن بر روی زخم‌های مردم استفاده می‌کند.

محامی تصریح کرد: اگر ائمه اطهار (ع) همواره به اتحاد جامعه تاکید می‌کردند و سیره و روش همه آن بزرگواران این بود از سر همین رحمت و دلسوزی برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان است.

وی افزود: دشمن، وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال ایجاد تفرقه و رواج بغض، کینه و نفرت پراکنی در بین آحاد جامعه اسلامی است که این فکر باعث ایجاد خشونت می‌شود و نمونه آن کشته‌شدن تعدادی از نمازگزاران در ۲ مسجد افغانستان است که چنین کار‌هایی با اسلام سازگاری ندارد، اما با نام اسلام شکل می‌گیرد و نشان‌دهنده عمق نفوذ دشمن به جوامع اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در ایران اسلامی و به ویژه این استان بیش از گذشته قدر وحدت را بدانیم و برای حفظ، تقویت و گسترش آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید از طریق این وحدت و با استفاده از فضای همگرایی دست در دست هم بگذاریم و همه مسوولان و اقشار مختلف مردم در راستای رسالت پیامبر (ص) گام برداریم.

محامی بیان کرد: استان ما در برخی عرصه‌ها از جمله وحدت، اتحاد، داشتن مردمی خوب، ظرفیت‌های اقتصادی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی پیشتاز است، اما متاسفانه با برخی محرومیت‌ها، بازماندگی از تحصیل، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و برخی آسیب‌ها در آداب و رسوم و فرهنگ مواجه هستیم که باید از این ظرفیت‌ها در جهت رفع محرومیت‌ها استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.