سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید مجدد گروه‌های شیعی عراق بر رد نتایج انتخابات پارلمانی

کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه در عراق بار دیگر بر رد نتایج انتخابات پارلمانی این کشور و بی‌اعتمادی نسبت به اقدامات کمیسیون انتخابات تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه در عراق امروز، چهارشنبه یک بار دیگر بر رد نتایج انتخابات در این کشور تأکید کرد و نسبت به نهائی کردن این نتایج هشدار داد.

این کمیته در بیانیه‌ای تصریح کرد: «اعلام کردیم که نتایج اولیه انتخابات را طبق اطلاعات فنی روشن نمی‌پذیریم و آشفتگی در اعلام نتایج و بی‌دقتی در ارائه واقعیت طی دو روز گذشته بی‌اعتمادی ما نسبت به اقدامات کمیسیون انتخابات را تقویت کرده و ما را برآن داشته است تا دوباره بر رد نتایج اعلام شده تأکید کنیم.»

در پایان این بیانیه تأکید شده است که نهائی کردن این نتایج صلح و امنیت داخلی را در معرض خطر قرار خواهد داد. روز سه شنبه نیز این کمیته اعلام کرده بود که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی را نمی‌پذیرد و به آن اعتراض خواهد کرد.

در حالی که براساس اعلام اولیه نتایج انتخابات توسط کمیسیون انتخابات عراق، فراکسیون جریان صدر در ابتدای لیست قرار گرفته و ۷۳ کرسی را کسب کرده بود و همچنین فراکسیون تقدم به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس مجلس سابق با ۳۸ کرسی، ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق با ۳۷ کرسی به ترتیب دوم و سوم شدند، حزب دمکرات با ۳۲ کرسی نیز اکثریت کرسی‌های منطقه کردستان عراق را به خود اختصاص داده و ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری تنها ۱۴ کرسی را کسب کرده بود، رسانه‌های محلی از تغییر در نتایج انتخابات روز یکشنبه عراق خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌ها نتایج شمارش دستی آرا نشان دهنده افزایش تعداد کرسی‌های ائتلاف الفتح، دولت قانون، امتداد و الحکمه است.

پس از این تغییرات، کرسی‌های جریان صدر با کاهش ۳ کرسی، ۷۰ کرسی را به خود اختصاص داد، اما همچنان در بالای لیست قرار دارد. ائتلاف دولت القانون به ریاست نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق عراق از ۳۴ به ۴۰ کرسی، ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری از ۱۴ به ۲۰ کرسی و ائتلاف امتداد از ۹ به ۱۲ کرسی افزایش یافته است. همچنین شمار کرسی‌های ائتلاف قوی الدوله از ۴ به ۳ تغییر یافته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
انتخابات برا صد سال که نیست فعلا همینم بهتر از هیچیه ولی برای انتخابات بعدی اطمینان سازی رو بیشتر کنن