سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل استاندارد استان زنجان خبرداد؛

پلمب هزار و ۴۱۹ دستگاه توزین در زنجان

اشکانی پور گفت: در ۶ ماه گذشته هزار و ۴۱۹ دستگاه توزین در زنجان پلمب شده و پنج هزار و ۴۱۳ مورد تجهیزات دستگاه کالیبراسیون نیز مورد سنجش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اشکانی‌پور مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه روز جهانی استاندارد امسال با عنوان چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر  نامگذاری شده است، گفت: استاندارد همان گفتمان مشترک است تا بتوانیم سلامت زمین را تأمین کنیم.

او افزود: سازمان ملی استاندارد در سنوات گذشته۳۳ هزار استاندارد ملی را تدوین کرده و این اقدام فرایندی است که تمام آحاد این صنعت در تدوین آن دخیل هستند.

اشکانی پور از اجرای طرح طا‌ها در زنجان خبر داد و گفت: طرح اجرای هماهنگ استاندارد و پایش کیفیت کالا‌های تولیدی و حمایت از حقوق مصرف کننده در راستای محقق ساختن شعار سال برای جهش در بخش تولید است.

او افزود: سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ در مورد اطلاع از استاندارد کالا‌ها راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند با ارسال پیامک از استاندارد کالا مطلع شوند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: عدم رعایت استاندارد‌ها مشکلات بسیاری را رقم می زند و از مهرماه پارسال ۳هزار و ۵۲۸ دستگاه توزین سبک و ۶۳۰ دستگاه توزین سنگین مورد آزمون قرار گرفته است.

اشکانی پور ادامه داد: در ۶ ماه گذشته هزار و ۴۱۹ دستگاه توزین پلمب‌ شده و پنج هزار و ۴۱۳ مورد تجهیزات دستگاه کالیبراسیون مورد سنجش قرار گرفته است و برخی از این استاندارد‌ها که با جان مردم سر و کار دارند به عنوان استاندارد اجباری مورد تأکید قرار می‌گیرند.

او  به صدور گواهی استاندارد برای کالا‌های مشمول استاندارد تشویقی اشاره کرد و گفت: استاندارد‌ها هر پنج سال یکبار مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.