سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توسعه‌ و همرسانی آموزشگاه‌های اصفهان با کسب‌وکار بومی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس طرح‌های کسب و کار بومی و محلی در اصفهان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش اخوان مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: نیاز است تا آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با تنوعی از حرفه‌های آموزشی بویژه حرفه فناوری‌های نوین، بازار اشتغال استان را بهبود ببخشند.

وی با یادآوری این مهم که بهبود فضای کسب‌وکار از مأموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است گفت: توسعه و گسترش مراکز دولتی و آزاد به منظور توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای اشتغالزایی در اولویت قرارگرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در جامعه و نقش این آموزش‌ها در اشتغال جوانان و بیکاران، افزود: این مهارت‌ها به افزایش بهره‌وری شاغلان در صنایع و صنوف و درآمد و معیشت خانواده‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: تشویق سرمایه‌گذاران حائز شرایط به ایجاد و راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

اخوان گفت: در این راستا بنا بر دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای تحقق شعار سال وتحقق برنامه‌های وعده داده‌شده به مردم و مجلس، صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سراسر کشور حداکثر در سه روز کاری به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، اکنون یک هزار و ۳۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال و ۵۵ مرکز آموزش دولتی به ارائه ۴۳ رشته و ۶۰۰ حرفه آموزشی به متقاضیان در استان اصفهان می‌پردازند.

سالانه ۲۱ میلیون نفر ساعت در این استان توسط بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای را فرامی‌گیرند.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.