رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از فراخوان جذب ایده کسب و کار با هدف اجرای طرح آموزش مهارتی بر روی ایده ها تا رسیدن به مدل کسب و کار، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، صالح خشوعی رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر سه ایده در حوزه کسب و کار را تا ۳۰ شهریور از طریق سایت bs.etvto.ir ارسال کنند که پس از انجام داوری بهترین ایده‌ها انتخاب خواهد شد.

وی افزود: منتخبان ایده‌های برتر، در دوره‌های مدرسه کسب و کار و دوره‌های عملی شرکت کرده و امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و می‌توانند از ظرفیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای مدل سازی استفاده کنند تا ایده را به مرحله اجرا برسانند.

رییس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: نفرات برتر از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات کارآفرینی معرفی شده و ایده‌های خوب با حمایت‌های لازم به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این رویداد توسط مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و با مشارکت خانه جوان و پروژه "توان هفت" وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اجرا می‌شود.

خشوعی ادامه داد: از جمله اهداف "پروژه توان هفت"، کمک به اجزای اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان است و فراخوان جذب ایده کسب و کار نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

حمیدرضا فولادگر کارشناس امور اقتصادی پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود نتایج یک پژوهش علمی نشان می‌دهد اصفهان از نظر شاخص‌های محیطی کسب و کار در رده‌های پایین قرار دارد.

فضای کسب و کار از جمله شاخص‌های تعیین‌کننده وضعیت اقتصادی هر کشور است که با استناد به آن می‌توان به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی هر کشور پرداخت. محیط فضای کسب و کار در کشور‌ها هرچه شفاف‌تر و رقابتی ترباشد منجر به افزایش سلامت اقتصادی کشور‌ها و اتخاذ سیاست‌های مطلوب شده و روند بهبودی شاخص ها‌ی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

شاخص فضای کسب و کار بر اساس ۱۰ زیرشاخص" آغاز کسب وکار، دریافت مجوز ساخت و ساز، هزینه دریافت اشتراک برق توسط شرکت‌ها، ثبت دارایی‌ها، کسب اعتبارات یا دریافت وام، حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت مالیات، تجارت کالا در جهان، سهولت اجرای قرارداد‌ها و ورشکستگی و تعطیلی شرکت‌ها محاسبه می‌شود"

گفتنی است این شاخص نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هر کشور برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است. بانک جهانی هر ساله وضعیت کشور‌های مختلف جهان را با این شاخص ارزیابی می‌کند. "

جمعیت استان حدود پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در ۲۸ شهرستان است که بیشترین جمعیت معادل حدود ۴۰ درصد در شهرستان اصفهان و پس از آن کاشان، خمینی شهر و نجف آباد است.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان و یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و در سال‌های اخیر به‌دلایل مختلف مانند کمبود منابع آبی، خشکسالی، کاهش بارندگی، آلودگی هوا با معضلات زیست محیطی بسیاری مواجه شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.