سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی

در آیینی از کتاب دوجلدی تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی اصفهان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آیین رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی، گفت: اهتمام هیئت‌های مذهبی در پهنه جغرافیایی ایران بیانگر اهتمام این هیئت‌ها به بهره‌گیری از اشعار پارسی و حفظ دستگاه‌های موسیقایی اصیل ایرانی بوده که منجر به تقویت هویت ملی و تحکیم هویت مذهبی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند بهره‌مندی از حس مسئولیت اجتماعی هیئات مذهبی در مدیریت شهر است، گفت: تلاش مدیریت شهری نهادینه‌کردن آموزه‌های شهروندی هیئت‌های مذهبی به صورت هدفمند و با بهره‌مندی از تجربه اجتماعی است.

مهدی ابوالحسنی ترقی مولف کتب تاریخ شفاهی هیئت‌های مذهبی نیز با اشاره به آسیب فراموشی بر فرهنگ شفاهی و نقل سینه به سینه تاریخ گفت: داده‌های تاریخی نشان می‌دهد اصطلاحات، فرهنگ عامه، واژه‌ها و عناصر فرهنگی ایران پیش از اسلام در آیین‌های سوگواری حفظ شده و در قالبی دیگر ادامه یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در تنظیم این کتاب رونوشت اولیه به تایید مداحان پیشکسوت و آگاهان هیئت‌ها رسیده‌است، گفت: در این کتاب تمرکز بر روایت همه جانبه از پیشکسوتان هیئت‌ها بوده است.

 

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.