مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هیئت‌های مذهبی باید پیشتاز در مسیر تحقق اهداف مهم انقلاب اسلامی یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی باشند و این مهم فقط با تاسی از فرهنگ مقاومت و پایداری که برگرفته از سیره و منش حضرت سیدالشهداء ع و اهل بیت (ع) است محقق خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حسن بابایی واقعه عاشورا نماد گفتمان مقاومت و پایداری در مقابل استکبار و ظلم است با اشاره به اهمیت ترویج معارف عاشورایی قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: نشر و ترویج معارف عاشورایی گفتمان اباعبدالله الحسین (ع) یکی از مهم‌ترین رسالت امروز هیئت‌های مذهبی است.

او با تاکید بر موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی باید پیشتاز در مسیر تحقق اهداف مهم انقلاب اسلامی یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی باشند و این مهم فقط با تاسی از فرهنگ مقاومت و پایداری که برگرفته از سیره و منش حضرت سیدالشهداء ع و اهل بیت (ع) است محقق خواهد شد.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: تمام بنای ما آن است تا کار هیئات مذهبی مردمی باشد و بر این اساس به دنبال دانش بنیان کردن طرح‌های فرهنگی درهیئات مذهبی هستیم تا در ادامه مسیر شاهد تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی - مذهبی باشیم.

او با بیان اینکه واقعه عاشورا نماد گفتمان مقاومت و پایداری در مقابل استکبار و ظلم است، تصریح کرد: محور اصلی مجالس عزاداری در هیئات مذهبی، شعار «بنفسی انت و اهلی و مالی» و تبیین «نقش مؤثر هیئت در تحکیم بنیان خانواده» است.

بابایی تاکید کرد: اجرای طرح پاتوق عطش ویژه ایستگاه‌های صلواتی، طرح یاوران معروف درهیئات مذهبی، طرح علمداران به منظور شبکه سازی هیئات مذهبی، طرح ه «م سرنوشتیم، ما یک خانواده هستیم» به منظور تحکیم خانواده و ازدواج آسان، طرح حیات حسینی (برگزاری نمایشگاه کتاب در هیئات مذهبی) و شمیم حسینی (توزیع ارزاق درهیئات مذهبی) از جمله برنامه‌های ویژه این ایام بوده است.

او ابراز داشت: برگزاری عزاداری متمرکز درمیدان امام خمینی (ره) درروز عاشورا و حضور هیئات دانش آموزی و هیئات جوانان درآسایشگاه‌های جانبازان در روز تاسوعا را از برنامه‌های شاخص تاسوعا و عاشورای حسینی است.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه پنج هزار و چهارصد هیئت مذهبی در سطح استان اصفهان مشغول فعالیت هستند، گفت: هرکدام از این هیئت‌ها یک مرکز فرهنگی و یک سنگر اجتماعی هستند و بازوان ولایت در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/م

 

واقعه عاشورا نماد گفتمان مقاومت و پایداری در مقابل استکبار و ظلم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.