سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت مطرح کرد؛

کمک ۱۵۰۰میلیاردی خیرین در حوزه سلامت

صادقی از کمک ۱۵۰۰میلیاردی خیرین در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر صادقی مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت در نشست خبری به مناسبت نخستین جشنواره ملی مشارکت‌های اجتماعی سلامت که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: اولین رویداد مشارکت‌های سلامت در اردیبهشت ماه سال بعد برگزار می‌شود و خیرین و گروه‌های داوطلب کار‌های درخشانی را در حوزه سلامت انجام داده اند.

او ادامه داد: مسئولبت پذیری فردی و اجتماعی، مشارکت اجتماعی از منظر معنویات و دین از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود. ۱۵۰۰ میلیارد تومان خیرین سلامت در حوزه سلامت کمک کرده اند که ۵۰۰ خیر کار‌های درخشانی را انجام داده اند.

صادقی بیان کرد: بیش از ۵۰۰میلیارد تومان آوردگاه‌های حوزه سلامت مربوط به شرکت‌های مختلف بوده که در اوج بحران کمک به مردم را فراموش نکرده اند. یکی از اهداف ما جلب بیشتر مشارکت مردم و با رویکرد ترویج کار جهادی و داوطلبی است. سیستم حوزه سلامت کشور نیازمند کمک تمام افراد و کارشناسان است.

او افزود: نشان مسئولیت اجتماعی به افراد منتخب داده می‌شود. درکنار برگزاری جشنواره کار‌های علمی و پژوهشی انجام شده بررسی و به زودی این مقالات به زبان‌های فارسی و انگلیسی چاپ خواهد شد تا فعالیت‌های علمی و اجتماعی در کشور توسعه پیدا کند.

صادقی تاکید کرد: جشنواره ملی مشارکت‌های اجتماعی سلامت به صورت مجازی نیز خواهد بود و هدف از برگزاری این جشنواره رسیدن به فعالیت‌های اجتماعی پایدار است و ما باید جایگاه کشور را در دنیا ارتقا بدهیم. در دنیا بیش از ۶۰درصد از مردم کشور‌ها در فعالیت‌های اجتماعی با یک دیگر مشارکت دارند.

صادقی بیان کرد: یکی از مسائل مورد تأکید ما تولید محتوا است و در بحث های هنری بیش از ۵۷ موضوع مختلف در این جشنواره گنجانده شده است. طرح های تحقیقاتی در زمینه مشارکت های اجتماعی و حتی بحث های شتاب دهنده ها در این جشنواره خواهیم داشت.

او افزود: تجارب خوبی مانند: فعالیت گروه های جهادی در دوران کرونا در ایران یا حتی دنیا بسیار ارزشمند است که در این جشنواره آورده شده است. پیش رویداد ما در آبان ماه است که از ۵۰۰ خیر در حوزه سلامت و در دوران کرونا خواهیم داشت.

صادقی گفت: همراه سراهایی در چندین استان ایجاد شده است و هتل های محل اسکان برای همراهان بیماران با تخفیف زیاد توسط خیرین سلامت انجام می شود. امکان تهیه مهمان سراهایی در نزدیکی بیمارستان ها در کشور فراهم نشود تا ما شاهد چادر زدن همراهان بیماران در حیاط بیمارستان ها نباشیم.

صادقی ادامه داد: در حوزه سلامت ۲۰۰۰ تشکل های مردمی داریم که اقدامات درخشانی را انجام داده اند. حوزه سلامت مشکلاتی هنوز دارد و اگر کمک خیرین نبود، اینگونه مشکلات و مسائل بیشتر از قبل بود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.