آقازاده گفت: در حال حاضر با کمک خیرین ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای راه اندازی و تجهیزات آنها تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پژمان آقازاده معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور صبح امروز در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: اورژانس بیش از سه هزار پایگاه و۱۷ هزار پرسنل عملیاتی دارد و سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.

معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یکی از اقدامات در زمینه آموزش تخصصی است و آموزش ها موجب ارتقا توان علمی و عملیاتی پرسنل می شود و امروزه با شیوع بیمار کرونا آموزش مجازی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

او ادامه داد: یکی از وظایف اورژانس آموزش همگانی است و این کار با کمک رسانه‌ها و دیگر سازمان ها به خوبی انجام می شود. در حال حاضر با کمک خیرین ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای راه اندازی و تجهیزات  آنها تکمیل شده است.

او افزود: اورژانس کارهای علمی و عملیاتی خود را بر مبنای پژوهش قرار داده  است و از طرح‌های پژوهشی استقبال می‌کند.

معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی اورژانس گفت: واحد اعتبار بخشی و بهبود روش‌ها به عنوان یک سیستم عیب یابی و جایگاه سنجی فعالیت می‌کند و با رفع مشکلات اورژانس کشور در حوزه های مختلف ارتقا می یابد.

آقازاده افزود: واحد آموزش همگانی ما در خدمت داوطلبان است یعنی برنامه‌ ریزی کردیم تا تمام افراد جامعه آمادگی لازم را برای همکاری با اورژانس پیدا کنند و آموزش‌های لازم را ببیند. معتقدم که آموزش فوریت های پزشکی باید تبدیل به یکی از ضروریات جامعه شود.

او گفت: ما از داوطلبانی که در حوزه پزشکی تخصص دارند در پاسخ به سوالات مردمی در حوزه کرونا استفاده کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.