سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بهزیستی البرز:

طرح غربالگری اضطراب کودکان در البرز انجام می‌شود

حیدری گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ سال در این استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسدالله حیدری، مدیر کل بهزیستی البرز  گفت:  طرح  غربالگری کودکان ۵ و ۶ سال در شرایط کرونایی با راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی در این استان در حال اجرا است.

مدیر کل بهزیستی البرز افزود: طرح  غربالگری با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال‌های قبل در مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های استان البرز اجرا شده است.

حیدری گفت: جهت رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی، والدین می‌توانند با مراجعه به سایت moshavereh.behzisti.ir با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان در قسمت غربالگری اضطراب، نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

او افزود: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره جهت مداخلات تخصصی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز همچنین گفت: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته میشود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌گردد و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد و افسردگی می‌شود.

انتهای پیام/ ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.