در پی ادعای سرپرست معاونت خدمات شهری کرج مبنی بر ترک مسئولیت ادارات ذی‌ربط در اردوگاه نگهداری متکدیان کرج، بهزیستی البرز جوابیه خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش همتی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج طی مصاحبه‌ای مدعی شد که شهرداری به مسئولیت خود در جمع آوری متکدیان پایبند بوده اما حضور نیافتن نمایندگان ادارات مرتبط از جمله بهزیستی در اردوگاه نگهداری متکدیان مانع از ساماندهی صحیح و جامع این افراد در اردوگاه شده است.


بیشتر بخوانید: صندلی های خالی مسئولان اردوگاه نگهداری متکدیان کرج 


درپی انتشار این خبر، اداره کل بهزیستی البرز جوابیه خود را به باشگاه خبرنگاران جوان مرکز البرز اعلام کرد.

در متن این جوابیه آمده است:

با توجه به درج مصاحبه سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر حضور فعال نداشتن سازمان بهزیستی در جمع آوری متکدیان و کودکان کار موارد ذیل جهت شفاف تر شدن وظایف این سازمان و اقدامات صورت گرفته در حمایت از کودکان کار و خیابان و روشن شدن افکار عمومی حائز اهمیت است:

سازمان بهزیستی طبق دستورالعمل ها و آیین نامه های موجود موظف به پذیرش و نگهداری کودکان کار و کودکان بی سرپرست ایرانی و یا اتباع دارای اجازه اقامت قانونی است. با توجه به اینکه اغلب این کودکان اتباع غیرایرانی فاقد اجازه اقامت هستند بنابراین امکان پذیرش و نگهداری این کودکان در این سازمان وجود ندارد و این سازمان تنها موظف به ارائه خدمات حمایت روانی اجتماعی به اتباع غیرقانونی است.


بیشتر بخوانید: قدم زنی کودکان اتباع بیگانه در خیابان های شهر/ پیشنهاد شما برای ساماندهی چیست؟


نماینده قانونی سازمان بهزیستی در مرکز غربالگری کودکان کار و خیابان از ابتدای آغاز به فعالیت تا پایان بهمن ماه مستقر بوده است و مطابق با بسیاری از جلسات مشترک مقرر شده است کودکان ایرانی پس از شناسایی به نماینده این سازمان در مرکز غربالگری معرفی شوند، از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تا کنون به دلیل همه گیری ویروس کرونا و لزوم اجرای طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع این ویروس در بین کودک کار و خیابان درسطح استان، اقداماتی نظیر آموزش‌های بهداشتی، توزیع ۱۶۰۰ بسته اقلام بهداشتی و... با هدف ارتقای سلامت کودکان و جامعه شهری انجام شده و مطابق با دستورالعمل کشوری از حداکثر ظرفیت کارکنان سازمان برای اجرای این مهم استفاده شده ضمن این که طبق دستورالعمل‌های بهداشتی پذیرش در مراکز نگهداری بهزیستی البرز به کمترین تعداد ممکن رسیده است. اما این سازمان نیز به الویت بندی وظایف خود پرداخته و ستاد پذیرش وهماهنگی این اداره کل نسبت به ساماندهی کودکانی که توسط سایر ارگان‌های همکار شناسایی و ارجاع شده اند، اقدام کرده است.

مرکز غربالگری کودکان کار و خیابان که با همت دادگستری و شهرداری کرج راه اندازی شده است در هیچ یک از استان‌های کشور وجود ندارد و در آیین نامه ها و قوانین و چارت سازمانی این اداره تعریف نشده است با این حال این سازمان جهت همکاری و ایفای نقش فعال در راستای شناسایی و ساماندهی کودکان کار نماینده قانونی خود را در این مرکز مستقر کرده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار