قدم زنی کودکان اتباع بیگانه در خیابان های شهر/ پیشنهاد شما برای ساماندهی چیست؟

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ۶۱.۳۹ درصد کودکان خدمت گیرنده از مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی، کودکان اتباع خارجی هستند.

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: ۶۱.۳۹ درصد کودکان خدمت گیرنده از مراکز کودکان خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی کودکان اتباع خارجی و ۳۸.۶۱ درصد این کودکان، ایرانی هستند که تعداد قابل ملاحظه اتباع بیگانه در بین کودکان کار و خیابانی نشان دهنده ضرورت توجه هر چه بیشتر به موضوع ساماندهی این قشر از جامعه است.

او با بیان این که از مجموع خدمت گیرندگان مراکز کودکان خیابانی استان ۶۷.۸۲ درصد کودکان کار و ۳۲.۱۸ درصد کودکان خیابانی هستند، افزود: ارائه خدمات تخصصی به کودک کار و خیابان و خانواده‌های آنها از طریق اداره کل بهزیستی طی سال‌های ۹۲ تاکنون شامل خدمات مددکاری، روانشناسی، حقوقی، حرفه آموزی والدین و فرزندان، رفع مشکلات معیشتی، رفع مشکل مسکن، رفع مشکل درمانی و... از جمله اقدامات اداره بهزیستی البرز برای کودکان کار و خیابانی بوده است.

حیدری گفت: همچنین دو مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده غیردولتی با هدف مشارکت هدفمند مردمی در رسیدگی به امور کودکان کار و خیابان راه اندازی شده است.

او با بیان این که برنامه‌های مناسبتی مانند جشن‌های روز جهانی کودک، اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و ملی، عید نوروز و... ویژه کودکان کار وخیابان از دیگر برنامه‌های اجرایی بهزیستی بوده است، افزود: برنامه‌های تفریحی و اردو‌های سیاحتی و زیارتی برای کودکان کار و خیابان تحت پوشش بهزیستی به صورت متداول برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل کمک درسی، حرفه آموزی، مهارت‌های فردی ـ اجتماعی و ... برای کودکان کار و خیابان تحت پوششش بهزیستی، گفت: طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بین کودکان کار و خیابان، برای ۱۶۰۰ کودک از طریق  توزیع اقلام بهداشتی و آموزش مراقبت‌های بهداشتی انجام شده است.

او در تشریح راهکارهای مناسب به منظور ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: باید مرجع مشخصی برای این امر تعیین شود و کلیه سازمان‌های دولتی و غیردولتی در هماهنگی با این مرجع برای اقدامات مرتبط با کودکان خیابانی، ملزم شوند.

حیدری گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی و جمع بندی آمار، برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در استان از طریق مراجع نظارتی جهت ایجاد امکان دسترسی به آمار جامعی از کودکان کار و خیابان و خدمات ارائه شده به آنها از جمله راهکارهای ساماندهی و بهبود رفاه این قشر از جامعه است.

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خبرگزاری‌ها به منظور فرهنگ سازی در زمینه شیوه حمایت شهروندان از کودکان کار و خیابان، گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط با ساماندهی کودکان کار و خیابان باید به اجرای تعهدات و برعهده گرفتن سهمی از ساماندهی آنها ملزم شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم که هنو توی شهرم این اوضاع رو می بینم
مردم ما خودشون مشکل دارن بعد از یه کشور دیگه میان اینجا واس تکد گری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
طی همین گزارش و متن میشد اشاره‌ای هرچند کوتاه و مختصر درباره نحوه حمایت شهروندان(کمک مستقیم و غیرمستقیم) و آگاه‌سازی مردم منتشر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا باوجود این برنامه‌ریزی و شناسایی این افراد و غیرقانونی بودن تکدی‌گری، کاهش تهداد این افراد در سطح شهر ملموس نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
باید اونایی رو که بچه‌های بیچاره رو می‌فرستن تو خیابون بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۰:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مگر خود بهزیستی متولی این امر نیست؟
آخرین اخبار