مدیرکل بهزیستی استان البرز در این خصوص گفت: ۷۳ درصد تماس ها با اورژانس اجتماعی غیرمرتبط و خارج از موضوع بوده است.

حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: با توجه به پیامک ارسال شده وزارت محترم بهداشت در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی، در بررسی تعداد تماس‌های برقرار شده باخط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و مقایسه آن در ۲۴ ساعت قبل از ارسال پیامک، افزایش یازده برابری تعداد تماس‌های برقرار شده در طی یک شبانه روز را شاهد بوده ایم. 

او افزود: در بررسی علل تماس با این خط مشخص شد؛ شهروندان در حدود ۷۷ درصد تماس ها بدون توجه به خدمت قابل ارائه از طریق این خط، جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای و معیشتی با کارشناسان این خط تماس گرفته اند که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه است.

حیدری گفت: فقط ۳۳ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به اختلافات حاد خانوادگی و... بوده است و در موضوعات گزارش اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و...  رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم که از علل آن می‌توان به کاهش تعداد مشاهدات اطرافیان اعم از اقوام، اولیاء مدرسه، همسایگان اشاره کرد.

او افزود: توجه کلیه شهروندان عزیز به نوع خدمات این خط قبل از برقراری تماس جهت پیشگیری از پشت نوبت ماندن موارد اورژانسی ضروری می‌باشد.

لازم به ذکر است هدف اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس به شهروندان از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی است و در حال حاضر شهرستان‌های کرج، فردیس، محمدشهر، نظر اباد و ساوجبلاغ دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت ارائه خدمات تلفنی اداره کل بهزیستی استان البرز در خصوص افزایش کارشناسان خط ۱۲۳ در این ایام اقدام کرده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.