مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ۱۰۶ میلیارد تومان در سال جاری به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان استان اختصاص پیدا کرده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در نشست خبری امروز خود با بیان این که ۱۰۶ میلیارد تومان در سال جاری به‌منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان استان اختصاص پیدا کرده‌است، گفت: اکنون ۱۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در حال احداث است.

او افزود: بهزیستی در گام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده به عنوان شعار امسال ما انتخاب شده‌است.

حیدری گفت: سال گذشته، ۱۵ دفتر از دفاتر تخصصی توانبخشی استان البرز مقام یک تا ده کشوری را کسب کردند که علی رغم فشارهای اقتصادی در تاریخ بهزیستی استان بی‌سابقه بوده است.

او افزود: بهزیستی البرز در راستای گام دوم انقلاب، اقداماتی انجام داده است که از جمله آن می‌توان به نظارت آحاد مردم بر فعالیت‌های بهزیستی از طریق سامانه رسیدگی به شکایات اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: سامانه فرزندخواندگی به صورت ملی در سال گذشته راه‌اندازی شد که در البرز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

او افزود: درخصوص شعار محله محوری اقداماتی اجرا شد که از جمله آن می‌توان به راه اندازی ۴۳ مرکز مثبت زندگی اشاره کرد که از طریق این مراکز، خدمات در محلات به مددجویان ارائه می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه این قشرآسیب‌پذیر به بهزیستی نیست.

حیدری گفت: درخصوص سلامت اجتماعی سعی کردیم مشاوره‌های مناسب را ارائه دهیم، خصوصا در پنج سال اول زندگی زوجین زیرا بیشتر آمار طلاق به این دوره تعلق دارد.

‌او افزود: طی هفته بهزیستی، خدمات پزشکی به صورت رایگان در مراکز مربوطه ما ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: یکی از مشکلات البرز، نداشتن کمپ ماده۱۶ بود که با کمک سپاه ایجاد شد اما هنوز تجهیز نشده است؛ اکنون بیش از ۱۵۰ نفر معتاد متجاهر در کمپ‌های البرز نگهداری می‌شوند.

او افزود: ۸۴۱کودک در سطح استان البرز امدادبگیر هستند که تعدادی از آنان درخانواده و تعدادی در مراکز نگهداری ما حضور دارند.

حیدری گفت: همکاری چند اداره با بهزیستی در خصوص جمع آوری کودکان کار لازم است اما من معتقد هستم که جمع آوری کودکان کار مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باید خانواده های این کودکان توانمند شوند و به جای رسیدگی به معلول آسیب‌های اجتماعی باید علت آن را مورد بررسی قرار دهیم.

او افزود: قصد داشتیم با طرح جدیدی به‌صورت تخصصی مشکلات کودکان کار را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهیم اما شهرداری نتوانست ساختمان مجهزی را در این خصوص به ما تحویل بدهد و کار به مصوبه شورای ششم کرج واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مرکز غربالگری کودکان کار شهرداری کرج در میدان استاندارد قرار دارد اما هفتاد درصد این کودکان اتباع بیگانه هستند که مجوز حضور در کشور را ندارند که ما براساس قانون نمی‌توانیم خدماتی به آنان ارائه دهیم؛ این کودکان باید توسط اداره اتباع با همکاری نیروی انتظامی یا به اردوگاه منتقل و یا رد مرز شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.