سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

دولت برای حل مشکلات رفاهی مردم مصمم است

وحیدی گفت: مردم در مسائل رفاهی خود مشکلاتی دارند و دولت برای حل کم و کاستی‏‌های موجود مصمم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد وحیدی وزیر کشور که امشب وارد بوشهر شده است در بدو ورود به دیدار آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رفت.

احمد محمدی‌زاده و عبدالکریم گراوند استانداران جدید و سابق بوشهر وزیر کشور را در این دیدار همراهی کردند.

وزیر کشور در این دیدار گفت: مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی یک ودیعه الهی است که با هدف ارائه خدمت به مردم در هر مقطع از سربازی به سرباز دیگری سپرده می‏‌شود.

او افزود: قدرت در جمهوری اسلامی با معنویت توام است و مفهوم عمیق مردم سالاری دینی نیز در همین است.

وزیر کشور ادامه داد: تفاوت نظام الهی با سایر نظام‎ها نیز این است که در دنیا اعمال حاکمیت و قدرت می‌شود و همه برای آبادی کشور خود تلاش می ‏کنند، اما در این بین یک تفاوت معنایی است که آیا براساس تکلیف و وظیفه عمل می‌شود و یا اینکه براساس چرخیدن عمل دنیایی و مطرح شدن اسامی صورت می‌گیرد.

وحیدی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در جنگ نابرابر علیه ایران که با همراهی کشور‌های مختلفی رقم خورد با همت ملت شرایطی ایجاد شد که ایران همچنان امنیت امروز خود را مرهون این پیروزی بزرگ در دفاع مقدس می‌‎داند.

او ادامه داد: ایران اسلامی همواره در مسیر حق است و بدون شک به حول قوه الهی همچنان پیروزی با این نظام خواهد بود و نمونه‏‌های متنوعی نیز برای این مهم وجود دارد.


بیشتر بخوانید


وزیر کشور بیان کرد: یکی از این نمونه‌ها حماسه آفرینی جوان ۱۵ ساله علی لندی است که با سپردن خود به آتش جان ۲ بانوی گرفتار در آتش را نجات می‌‏دهد و این شجاعت، حماسه، فداکاری، فهم عمیق، سرعت تصمیم گیری خود زاییده انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وحیدی عنوان کرد: خانواده شهید لندی نیز رزمنده و بزرگ شده مکتب الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این خود منجر به خلق شگفتی می‌شود.

او گفت: با این رویداد‌ها، خدا نشان می‏‌دهد که گوهر‌های نابی در این خاک مقدس نهفته هستند و یک روز با شهادت شهید حججی و یک روز با شهادت سردار سلیمانی برای ایران اسلامی عزت می ‎آفریند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، افزود: با وجود چنینی روحانیتی، بوشهر استانی سرشار از حماسه، دفاع و بزرگی است و این استان نمادی از ایستادگی و دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وحیدی به این نکته هم اشاره کرد: مردم در مسائل رفاهی خود مشکلاتی دارند و دولت آیت الله رئیسی برای حل کم و کاستی‏‌های موجود مصمم است.

استاندار جدید با همدلی موجود در استان در انجام امور موفق خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این دیدار گفت: استان بوشهر به عنوان یک نمونه اخلاقی و ولایت مداری به سمت تمدن اسلامی در حرکت است و در آینده نه چندان دور به عنوان الگوی تمدن اسلامی در ایران شناخته خواهد شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: پیشرفت‌های استان بوشهر فوق العاده است و هم اکنون این استان به عنوان الگو در تنظیم سند توسعه دانش بنیان عرصه اقتصاد و فرهنگ در سطح کشور مطرح است.

او عنوان کرد: بی‌تردید، آقای محمدی‌زاده با همدلی، وفاق، و اخلاق سیاسی‌ای که در استان وجود دارد در انجام امور موفق خواهد بود.

امام جمعه بوشهر گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است، این خدمت، خدمت فرهنگی است  و در آن اسلام برای ایجاد یک جامعه وسیع و تشکیل تمدن به‌کار گرفته می‌شود.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران افقی نوین است که هر روز طلوع و فروغش جغرافیای بیشتری از جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این خدمت با این نگاه، عبادتی اساسی است.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر انقلاب اسلامی را در یک جهان محدود قرار دهیم اشتباه بزرگی است، انقلاب اسلامی ایران آمده است تاریخی را که اهل بیت عصمت(ع) رقم زدند، دوباره احیا کند و اندیشه‌ها و اهدافی که خداوند برای انسان رقم زده را تحقق ببخشد.

او بیان کرد: استان بوشهر در تاریخ پرظهور خود پایتخت مبارزات ضد استعماری و از قرن دهم تا کنون همواره مد نظر بیگانگان بوده است، اما علما و بزرگان این دیار در برابر آن‌ها ایستاده‌اند تا جایی که از انگلستان در بوشهر جز گورستانی باقی نمانده است.

در ۴۲ سال پاسداری یاد گرفتم که براساس تکلیف عمل کنم

استاندار جدید بوشهر هم گفت: در ۴۲ سال پاسداری یاد گرفتم که براساس تکلیف عمل کنم و از این پس نیز در خدمت به مردم استان بوشهر به عنوان یک سرباز خواهم بود.

احمد محمدی‌زاده افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اقدام‏‌های ارزنده‌‏ای در استان بوشهر انجام شده که این خدمات در تقابل جناح‌‏های سیاسی نباید تضییع شود.

او ادامه داد: این استان همواره نماد اخلاق محوری بوده که این ویژگی ظرفیتی ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم است.

استاندار بوشهر بیان کرد: اکنون استان بوشهر آماده جهش در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و همه باید کمک کنند تا این مهم محقق شود.

وزیر کشور برای شرکت در آیین تکریم و معرفی استانداران سابق و جدید بوشهر به این استان سفر کرده است.

وحیدی فردا پس از ادای احترام به شهدای بوشهر، در مراسمی استاندار جدید این استان را معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.