سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«توفیق شرف الدین» گزینه احتمالی نخست وزیری در تونس

رسانه‌های تونسی پیش بینی کردند رئیس جمهور این کشور «توفیق شرف الدین» را به عنوان نخست وزیر منصوب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های تونسی، قیس سعیدُ رئیس جمهور تونس قرار است در یک سخنرانی رسمی، دولت جدید تونس را به نخست وزیری توفیق شرف الدین معرفی کند. بیشتر وزرا در کابینه جدید تغییر خواهند کرد.

توفیق شرف الدین، سیاستمدار و وکیل تونسی و متولد سال ۱۹۶۸ است. او در دولت هشام المشیشی نخست وزیر سابق تونس، به مدت چهار ماه وزیر کشور بود و از جمله نزدیکترین متحدان قیس سعید محسوب می‌شود که به او اعتماد کامل دارد.

توفیق شرف الدین رئیس ستاد تبلیغاتی قیس سعید در استان سوسه در انتخابات قبلی تونس بود. او که پیش از سال ۲۰۲۰ هیچ فعالیت سیاسی نداشته است و یکی از دانشجویان سابق قیس سعید در دانشگاه سوسه بود.

با تدابیر و تغییراتی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس به اجرا گذاشته است از جمله منحل کردن پارلمان کشور، نظام حکومتی در تونس اندک اندک ریاستی می‌شود. اکنون هشت هفته است که مردم تونس منتظر نقشه راهی هستند که قرار است رئیس جمهورشان ارائه دهد.

قیس سعید در چارچوب این نقشه راه تصمیم گرفت که رئیس جمهور جایگزین مجلس نمایندگان شود. به این ترتیب که از این به بعد قانون گذاری در کشور با صدور حکم رئیس جمهور انجام می‌گیرد و نمایندگان پارلمان از این به بعد حقوق خود را از دست می‌دهند. در همین راستا نظام حکومتی در تونس ریاستی می‌شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.