مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد اوضاع تونس در چند هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر به تونس از مشخص شدن آینده این کشور طی چند هفته آینده خبر داد.

وی گفت: در دیدار با قیس سعید، رئیس جمهور تونس، نگرانی اتحادیه اروپا از حفظ نشدن دستاورد‌های دموکراسی در تونس را به او اعلام و تاکید کردم این کار تنها راه تضمین ثبات و شکوفایی کشور است. از سرگیری کار پارلمان، بخشی از این دستاوردهاست و باید به آن احترام گذاشته شود.

بورل با پیش بینی اینکه در چند هفته آینده تکلیف اوضاع تونس مشخص خواهد شد، افزود: تونس باید به سوی ثبات قانونی با حفظ اصول دموکراتیک هدایت شود، به گونه‌ای که خواست ملت تونس محقق شود. نتیجه دیدار‌ها با طرف‌های سیاسی در تونس را به اطلاع کشور‌های اروپایی خواهم رساند.

یکی از مشاوران رئیس جمهور تونس روز گذشته اعلام کرد که قیس سعید قصد دارد قانون اساسی را تعلیق کند و ممکن است از طریق همه پرسی تغییراتی در سیستم سیاسی ایجاد کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری تونس اواخر مرداد ماه در سخنانی در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی «قرطاج» از تشکیل قریب الوقوع دولت جدید کشورش طبق اراده ملت تونس خبر داد.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس در ۲۵ ژوئیه نخست وزیر خود را برکنار کرد، پارلمان را تعلیق و در یک مداخله ناگهانی که مخالفان او آن را کودتا نامیدند، قدرت اجرایی را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار