رئیس جمهور تونس در اظهاراتی اقدامات خود را در چارچوب قانون اساسی و با هدف محافظت از دولت عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، قیس سعید، رئیس جمهور تونس، روز شنبه در اظهاراتی تصمیمات خود را در چارچوب قانون اساسی عنوان کرد.

او این اظهارات را در دیدار با هیئتی از سنای آمریکا در تونس اعلام کرد و افزود: «تصمیماتی که من گرفته ام کودتا نیست، بلکه در چارچوب قانون اساسی، بر اساس آن و با هدف محافظت از دولت در برابر خطرات قریب الوقوع است.»

 این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه و احزاب تونس از دیدار و گفتگو با سناتور‌های آمریکایی در باره بحران تونس خودداری کردند.

نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس، روز جمعه پیشنهاد داده بود که برای برون رفت از وضعیت کنونی، باید یک همه پرسی انجام شود.

او در ادامه افزود: «مهمترین مسئله امروز وضعیت اقتصادی، اجتماعی و اشتغال جوانان و از بین بردن فقر در کشور است، به طوری که تنها یک شعار باقی نماند.»

قیس سعید، رئیس جمهور تونس در ۲۵ ژوئیه نخست وزیر خود را برکنار کرد، پارلمان را مسدود و در یک مداخله ناگهانی که مخالفان او آن را کودتا نامیدند، قدرت اجرایی را به عهده گرفت.

چندی پیش،  رئیس جمهور تونس با صدور فرمان ریاستی، تدابیر فوق العاده مربوط به تعلیق پارلمان و لغو مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد و این در حالی است که مردم تونس از رئیس جمهور این کشور انتظار دارند، تشکیل دولت آینده را اعلام کند.

تونس با اقدام اخیر رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز، وارد بحران سیاسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار