سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کردستان به زیر ۳۰ درصد رسیده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه وضعیت ابتلا و بستری کرونا در شهر‌های سنندج، کامیاران و مریوان بدتر از دیگر مناطق استان بوده گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرها، به زیر ۳۰درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان بسیار نگران کننده است و امیدواریم توجه مردم بیشتر شود.

او با بیان اینکه انتظار می‌رفت از هفته جاری شاهد کاهش روند ابتلا و بستری کرونا در استان باشیم، افزود: با این حال این روند همچنان صعودی است، ولی نرخ مرگ و میردر استان بسیار پایین‌تر از دیگر استانهاست، اما این مسئله نباید منجر به نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی شود که آمار بالای بستری همچنان خطرناک است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر ادامه استفاده از ماسک و پرهیز از مهمانی و دورهمی و جلسات بزرگ در ادارات تا عبور از موج پنجم کرونا اضافه کرد: یکی از راه‌های موثر در کنترل بیماری، واکسیناسیون عمومی است که نرخ مرگ و میر و بستری را تا ۱۰ برابر کاهش می‌دهد.

 قادری با اشاره به اینکه تمام مراکز جامع بهداشتی استان که فراخوان داده‌اند در واکسیناسیون شهروندان فعال هستند، افزود: مابقی شهروندان نیز با ثبت نام در سامانه سلامت می‌توانند محل و زمان تزریق واکسن خود را انتخاب کنند.

او با تاکید بر اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند، افزود: افرادی که بدون ثبت‌نام و خارج از نوبت به این مراکز مراجعه کنند نباید انتظار داشته باشند که بدون معطلی کار واکسیناسیون آن‌ها انجام شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه استقبال از واکسیناسیون در شهر‌های سنندج، بیجار و قروه بهتر و بیشتر از دیگر مناطق استان است، افزود: در بیجار ۶۰درصد جمعیت علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

قادری گفت: تا کنون بیش از ۴۷۰ دز اول و ۲۲۰ هزار دز دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است که حدود ۴۰درصد جمیعت استان را شامل می‌شود و تا رسیدن به ایمنی باید این عدد به ۷۰درصد برسد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.