سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح خوانا در بیش از ۴۰۰ مدرسه ابتدایی کردستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به توسعه بسته تحولی خوانا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: امسال این طرح در ۴۸۰ مدرسه ابتدایی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرای طرح خوانا اظهار داشت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین، سال تحصیلی جاری در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد در ۴۸۰ مدرسه دوره اول و دوم دبستان اجرا خواهد شد.

او افزود: بسته تحولی مدرسه خوانا به دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است که شامل ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی، گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای این طرح زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را بر اساس چرخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم می‌کند و گفتمان مهارت محور جایگزین گفتمان دانش‌محور شده و به دنبال تربیت دانش‌آموزانی با ادب، مسوولیت‌پذیر و دارای عزت نفس بالا است.

عبداللهی یادآور شد: بسته‌های تحولی این طرح بر اساس اهداف سند تحول بنیادین و با تکیه بر چرخش‌های تحول آفرین موردنظر سند توسط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است.

او ابراز امیدواری کرد، نتایج این طرح سبب بهبودی ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی و مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان شود و جایگاه کشورمان در آزمون بین المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقاء یابد و زمینه تقویت زبان ملی در مناطق ۲ زبانه و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی را فراهم کند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مدرسه ، دانش آموزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.