معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از توسعه بسته تحولی مدرسه خوانا در ۴۸۰ مدرسه استان خبر داد و گفت: این طرح در دوره ابتدایی در اولویت فعالیت‌های سال تحصیلی جدید قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای عملیاتی نمودن راهکار‌های سند تحول بنیادین توسعه بسته تحولی مدرسه خوانا در تعداد ۴۸۰ دوره اول و دوم دبستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱/۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

عبدالهی افزود: بسته تحولی مدرسه خوانا به دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است که شامل ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی، گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی می‌باشد.

او ادامه داد: اجرای این طرح زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را بر اساس چرخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم می‌کند و گفتمان مهارت محور جایگزین گفتمان دانش محور شده و به دنبال تربیت دانش آموزانی با ادب، مسئولیت پذیر و دارای عزت نفس بالا می‌باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: منظور از مهارت خواندن در این طرح، روخوانی صرف نیست بلکه کسب مهارت درک مطلب و قدرت تفکر می‌باشد و منظور از مهارت نوشتن علاوه بر درست نویسی و رعایت نکات ادبی و نگارشی و پرورش قدرت تخیل دانش آموزان و نوشتن خلاقانه مدنظر می‌باشد.

عبدالهی ابراز امیدواری کرد که نتایج این طرح سبب بهبودی ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی و مهارت‌های زندگی در دانش آموزان شود و جایگاه کشورمان در آزمون بین المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقاء یابد و زمینه تقویت زبان ملی در مناطق دو زبانه و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی را فراهم نماید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.