سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول:

بیماری‌های غیرواگیر و زمینه‌ای در دزفول تحت کنترل هستند

ماندگار گفت: با هدف کنترل بیماری‌های غیرواگیر و زمینه ای، آزمایش قند و چربی، اندازه گیری فشار خون و تن سنجی برای کارکنان اداره‌ها انجام می‌شود.

ماندگار، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با هدف کنترل بیماری‌های غیرواگیر و زمینه ای، آزمایش قند و چربی، اندازه گیری فشار خون و تن سنجی به صورت رایگان برای کارکنان اداره‌های این شهرستان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ۲ علت اول مرگ و میر در جهان به دلیل ۲ بیماری غیر واگیر قلبی عروقی و سرطان‌ها است، افزود: در دزفول نیز در سال ۱۳۹۹ علت اول مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی با فراوانی ۳۱ درصد بود.

ماندگار با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مرگ‌های مرتبط با کووید- ۱۹ نیز در افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای رخ می‌دهد، اظهار داشت: در همین رابطه خطرسنجی بیماری‌های مزمن غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و دیابت در افراد بالای ۳۰ سال اداره‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول؛ در این اقدام آزمایش‌های قند و چربی خون، بررسی فشار خون و سایر انداره گیری‌های تن سنجی جهت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت همه کارکنان مرحله به مرحله انجام شده و آموزش‌ها و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این حرکت که با هدف دستیابی به اهداف "سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در جمهوری اسلامی ایران" و نیز اجرای "بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت" است، ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور تیم‌هایی از کارشناسان گروه بیماری‌های غیر واگیر در مرحله اول برای کارکنان اداره‌هایی از جمله فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، دادسرای عمومی، پلیس راهور انجام شد و این اقدام برای کارکنان سایر اداره‌ها نیز مرحله به مرحله در دست اجرا است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.