متخصص قلب و عروق درخصوص بیماری فشار خون و راه‌های کنترل آن توضیحاتی ارائه داد.

سید مسعود سیدیان متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیماری فشارخون را یک بیماری شایع دانست و گفت: متناسب با افزایش سن، شیوع آن نیز بیشتر می‌شود، بطوریکه بعد از سن ۴۰ الی ۴۵ سالگی حدود یک افراد دچار فشار بالا هستند و در سن ۶۰ الی ۶۵ سالگی حدود ۶۵ درصد افراد ابتلا به این بیماری را گزارش می‌دهند.

او درخصوص علت اهمیت بیماری فشارخون بیان داشت: این بیماری معمولا بی علامت است و اصولا از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود، یعنی در عین مبتلا شدن فرد و ناآگاهی او از بیماری خود، منجر به وقوع عوارض ناتوان کننده و حتی کشنده در فرد خواهد شد.

سیدیان با بیان اینکه این بیماری انواعی دارد که از آن جمله می‌توان به فشار بالا یا پایین اشاره کرد، ادامه داد: ۹۰ درصد موارد از نوع اولیه هستند که هیچ علت خاصی برای آن یافت نمی‌شود، به همین دلیل درمان قطعی هم برای آن وجود ندارد، ولی کنترل آن راحت است، زیرا اگر کنترل نشود منجر به تاثیرات منفی روی سیستم قلبی و ضخامت عضله قلب گردد.

این متخصص قلب و عروق داشتن رژیم غذایی کم نمک و کم حجم، کاهش وزن، ورزش کردن، خودداری از مصرف دخانیات و مصرف منظم داروها را از عوامل مهم در کنترل بیماری فشارخون عنوان کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.