سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: هدف از همکاری پکن و مسکو حفظ صلح و ثبات در جهان است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد به رغم چالش‌های جهانی، شراکت جامع راهبردی چین و روسیه همچنان در حال تقویت شدن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت با وجود عوامل بی ثبات کننده در اقتصاد جهان‏، همکاری چین و روسیه با هدف حفظ صلح و ثبات در جهان به شکل پایدار در حال گسترش است.

ونبین در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: «اقتصاد جهان با مشکل مواجه است و بسیاری از عوامل بی ثبات کننده در سراسر جهان در حال پدید آمدن هستند. با این حال و به رغم این موضوع، همکاری چین و روسیه به شکل پایدار در حال گسترش است.»

او درباره اظهارات شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در برابر شرکت کنندگان در نشست انجمن اقتصادی شرق که در ولادی وستوک برگزار شد، گفت: هدف از همکاری بین پکن و مسکو، حفظ صلح و ثبات در جهان است.

وانگ ونبین افزود: «ما بر این باور هستیم که شراکت جامع راهبردی میان چین و فدراسیون روسیه در مسائل منطقه و جهان تقویت خواهد شد.»

پیشتر نیز رؤسای جمهور چین و روسیه بر ضرورت اتحاد دو کشور تاکید کرده بودند. «شی جین پینگ» و «ولادیمیر پوتین» بر تقویت مناسباتشان در عرصه‌های مختلف بخصوص در برابر آمریکا تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه هم گفته بود روابط بین چین و روسیه «از استقلال بالایی برخوردار است». این اظهارات نشان می‌دهد روابط بین دو کشور باز هم تقویت خواهد شد در واقع برای طرفین مهم نیست که دولت‌های آمریکا از چه سیاست‌هایی برای مقابله با دیگران استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.