وزیر امور خارجه ژاپن گفت روسیه و چین نیز باید در نشست آینده کشور‌های عضو گروه جی ۷ درباره وضعیت افغانستان حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزرای امور خارجه گروه جی ۷ از روسیه و چین برای شرکت در نشست آینده این گروه با محوریت افغانستان دعوت کردند.

توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن، امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با کانال تلویزیونی NHK ژاپن گفت: وزرای امور خارجه کشور‌های عضو گروه جی ۷ قرار است در نشست آینده درباره وضعیت افغانستان بحث کنند. 

وی گفت: برای بحث درباره تحولات افغانستان، نمایندگان روسیه، چین و دیگر کشورها نیز باید در این نشست شرکت کنند. مذاکرات جی ۷  قرار است چهارشنبه هفته جاری  ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) انجام شود.

پیش از تسلط کامل طالبان بر افغانستان نیز، مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر انگلیس در نشست گروه جی ۷، درباره تصمیمات خود درباره تحولات کنونی در افغانستان و خروج نیروهایشان از کابل اظهاراتی را مطرح کرده بودند.

در حالی که پیکان انتقادات جهانی از نحوه فرار عجولانه و بی‌برنامه آمریکا از افغانستان، که منجر به سقوط دولت کابل و تسلط طالبان بر قدرت شد، هر روز تندتر می‌شود، اما مقام‌های واشنگتن همچنان برای این اقدام بهانه‌تراشی می‌کنند.

به نقل از وبگاه شبکه الجزیره، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز همانند سایر مقامات کشورش هر از چند گاهی برای شکستی که در افغانستان نصیبشان شد، بهانه تراشی می‌کند و این بار مدعی شده است که امکان دارد وضعیت افغانستان به یک جنگ داخلی تبدیل شود.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین در نخستین اظهارات خود بعد از خروج کامل نظامیان آمریکا از افغانستان همکاری با طالبان در آینده را رد نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار