سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، پیشرفت کلی پروژه راه آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد را ۵۷ درصد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، پیشرفت کلی پروژه راه آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد را ۵۷ درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه شامل چهار قطعه و از سال ۹۱ شروع شده، اما تا سال ۹۷ پیشرفت و اعتبار قابل توجهی نداشته است.

او اعتبار هزینه شده این پروژه را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: راه آهن استان برای تکمیل، نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار می‌باشد؛ که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل زیرسازی است.


بیشتر بخوانید


مقصودی اضافه کرد: با روند بسیار خوبی که این پروژه داراست؛ زیرسازی آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار، سال آینده مردم استان چهارمحال و بختیاری از این زیرساخت مهم ارتباطی بهره مند می‌شوند.

داوود پرویزی مدیرپروژه شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در راه آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد نیز به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: طول کل خط راه آهن۹۰ کیلومتر و حدود ۴۰ درصد مسیر کوهستانی است.

او افزود: سال ۹۷ قطعه یک و سال ۹۸ نیز تکمیل قطعه دو و احداث قطعه سه و چهار به دو پیمانکار قوی سپرده شد و هم اکنون با پیشرفت بسیار خوب در حال اجرا است.

پرویزی اضافه کرد: این خط ریلی دارای ۱۵ تونل کوچک و بزرگ، جمعا به طول ۵۲۰۰ متر می‌باشد.

او ادامه داد: ۷۰ درصد از حفاری تونل‌ها انجام شده و آنچه از حفاری باقی مانده، مربوط به تونل‌های کوچک بوده و زمان بر نیست.

پرویزی همچنین خط ریلی مبارکه، سفید دشت به شهرکرد را دارای بالاترین استاندارد‌های موجود راه آهن خواند و گفت: در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر طراحی شده است؛ که هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم پروژه هستند.

او گفت: خوشبختانه احجام سنگین و زمان بر این خط ریلی انجام شده و باقی مانده پروژه علیرغم رقم اعتباری قابل توجه، از نظر زمانی طولانی نخواهد بود.

پرویزی به اشتغال راه آهن استان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال نموده که در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد آن‌ها نیرو‌های بومی منطقه هستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.