سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوضاع وخیم بیمارستانی لوئیزیانای آمریکا در پی طوفان سهمگین آیدا

در پی طوفان آیدا و خرابی های ناشی از آن، گروه امداد و نجات لوئیزیانا نسبت به وضعیت بیمارستانی در این ایالت هشدار داد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از طوفان مخرب و سهمگین آیدا، گروه امداد و نجات لوئیزیانا نسبت به وخامت اوضاع بیمارستانی در این ایالت هشدار داد. 

بر اساس این گزارش، گروه امداد و نجات ایالت لوئیزیانا نسبت به وضعیت بیمارستانی در مکانی به نام «پریش تربون» در این ایالت هشدار دادند، که پارکینگ آمبولانس‌هاست.

به دنبال طوفان ایدا در آمریکا، بیمارستانی در ایالت لوئیزیانای این کشور تخلیه شد و اکنون محل نگهداری آمبولانس‌های اورژانس است. اکنون سقف قسمت خارجی این بیمارستان فروریخته و آب به بخش داخلی آن رفته است.

گروه امداد و نجات در حال حاضر در این بیمارستان حاضر شدند تا در صورت نیاز، اقدامات لازم را اتخاذ کنند. پیش از آنکه طوفان ایدا هفته گذشته در آمریکا به وقوع بپیوندد، این بیمارستان تخلیه شد و تمام بیماران آن به مکانی دیگر منتقل شدند؛ اما پارکینگ این بیمارستان مملو از ماشین‌های آمبولانس است. بیش از دوجین آمبولانس در این پارکینگ برای استفاده اضطراری نگهداری می‌شود.

اغلب بیمارستان‌های ایالت لوئیزیانای آمریکا پیش از وزیدن طوفان تخلیه شدند؛ اما ۲ بیمارستان متعلق به پریش تربون که بیش از ۱۱۰ هزار بیمار را در خود جای دادند، موفق به انجام این کار نشدند و این نگرانی گروه‌های امدادی را بیشتر کرده است.

به تازگی و در شانزدهمین سالگرد ویرانی طوفان «کاترینا»، طوفان ایدا روز یکشنبه هفته جاری به آمریکا رسید و وقایع فاجعه باری را در چندین ایالت این کشور به بارآورد.

در وحشتناک‌ترین طوفان سال ۲۰۲۱، ایدا بخش اعظم جنوب شرقی لوئیزیانا را زیر آب برد و باعث قطعی برق و خسارات شدیدی در این مناطق شد که خشم و سردرگمی بسیاری از مردم را به همراه داشت.

بر اساس مرکز جمع آوری داده‌های آب و هوایی آمریکا، تا اوایل روز سه شنبه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک آمریکایی بیش از ۴۸ ساعت پس از وقوع طوفان ایدا در بی برقی کامل به سر بردند. به گفته مقامات محلی در جریان این طوفان حداقل چهار نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.