طوفان ایدا در آمریکا باعث قطعی گسترده برق در این کشور به ویژه در نیواورلئان شده و ساعاتی پیش اولین کشته این طوفان نیز گزارش شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی رسیدن طوفان ایدا به آمریکا، هم اکنون بیش از ۹۹۰ هزار نفر در ایالت لوئیزیانا و ۳۰ هزار نفر در می‌سی‌سی‌پی برق ندارند.

در نیواورلئان نیز به دلیل آسیب جدی به تأسیسات انرژی، قطعی صد درصدی برق گزارش شده است. گفته شده قطعی برق باعث اختلال در عملکرد ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب نیز شده است.

مدیر سازمان آب و فاضلاب شهر نیواورلئان اعلام کرد که عملکرد تعداد زیادی از ایستگاه‌ها در حال حاضر تحت تأثیر طوفان قرار گرفته است و نیز هیچ سیستم جایگزینی برای تأمین برق وجود ندارد. وی از مردم این شهر درخواست کرد مصرف آب خود را به حداقل برسانند تا عملکرد سیستم آب و فاضلاب مشکل‌تر نشود.

علاوه بر این، تمام مسیر‌ها در پریش ایبریا لوئیزیانا بسته شده و قابل عبور و مرور نیست. بنا به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، جریان رودخانه می‌سی‌سی‌پی تا حدی برعکس شده است. اولین کشته این طوفان نیز ساعاتی پیش در ایالت لوئیزیانا گزارش شد.

گفتنی است، پیشتر بایدن این طوفان را تهدیدی برای زندگی مردم آمریکا عنوان کرده و گفته بود ممکن است این طوفان از آنچه تصور می‌شود بسیار شدید‌تر باشد.

طوفان ایدا بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها در حال حرکت است و کارشناسان آب‌و‌هوا می‌گویند می‌تواند حتی قوی‌تر از طوفان کاترینا باشد که در سال ۲۰۰۵ بیش از هزار و ۸۰۰ کشته بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار