به دنبال طوفان گرمسیری ایدا مقامات آمریکا اعلام کردند ساکنان لوئیزیانا حداقل به مدت یک ماه برق نخواهند داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی وقوع طوفان سهمگین ایدا در ایالت لوئیزیانای آمریکا، مقامات این منطقه می‌گویند علی رغم گرمای هوا مردم حداقل برای یک ماه از داشتن برق و نیز آب مصرفی قابل اطمینان محروم خواهند بود.

براساس مرکز جمع آوری داده‌های آب و هوایی آمریکا، تا اوایل روز سه شنبه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک آمریکایی بیش از ۴۸ ساعت است پس از وقوع طوفان ایدا در بی برقی کامل به سر می‌برند.

به گفته مقامات محلی در جریان این طوفان حداقل چهار نفر کشته شدند. گفته می‌شود شدت این طوفان نسبت به طوفان کاترینا که حدود ۱۶ سال پیش نیواورلئان را در هم نوردید بسیار بیشتر بوده است. به گفته دین کریسول، رییس آژانس فوریت‌های فدرال آمریکا مقامات تا به امروز نتوانسته اند ارزیابی دقیقی از خسارت این طوفان داشته باشند، زیرا راه‌ها و مبادی رفت و آمد به مناطق آسیب دیده بر اثر وزش باد‌های شدید مسدود شده است.

جان بل ادواردز، فرماندار لوئیزیانا در این باره گفت: با توجه به شدت خسارت‌های وارده شده به منطقه ممکن است مردم حداقل تا ۳۰ روز از داشتن برق محروم باشند. به دلیل افزایش دمای هوا در لوئیزیانا مردم برای تهویه هوای خانه‌های خود با مشکل مواجه خواهند شد.

قطعی برق در این منطقه از آمریکا مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها را هم با مشکلات جدی مواجه کرده است. مقامات برای اینکه بتوانند دستگاه‌های تهویه بیمارستان‌ها را روشن نگه دارند از تانکر‌های آب و موتور‌های برق استفاده می‌کنند که گفته می‌شود این روند برای مدت طولانی پاسخگوی نیاز این مراکز نخواهد بود.

رسانه‌های محلی گزارش داده اند در چند روز اخیر ۹ نفر در مناطق مختلف لوئیزیانا به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ناشی از ژنراتور‌های سوخت گاز برای تولید برق مسموم و به بیمارستان منتقل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار