سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

انتخاب شهردار خرمشهر شفاف و بی تاخیر باشد

در جلسه شورای اسلامی شهر خرمشهر بر لزوم تسریع در انتخاب شهردار و شفافیت در بررسی گزینه ها برای پایان دادن به نابسامانی های شهری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، نشست امروز شورای شهر خرمشهر با حضور تمام اعضا با 2 دستور بررسی

سوابق و انتخاب مشاورین پیشنهادی شورا و بررسی گزینه های پیشنهادی شهردار و انتخاب شهردار خرمشهر نیمه تمام ماند و به جلسه بعد موکول شد.

عادل چلداوی یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر در ابتدای نشست تذکری ارائه کرد که در آن نسبت به دستور  دوم جلسه  به دلیل حضور نداشتن کاندیداها اعتراض و بر بررسی گزینه های پیشنهادی پیش از رای گیری تاکید کرد.
او این درخواست را اقدامی در راستای روشنگری اذهان و تاکید بر  اصل شفافیت  برشمرد.
محمد جواد بچاری دیگر عضو شورای شهر خرمشهر نیز با انتخاب شهردار در این نشست مخالفت کرد و گفت: هنوز تکلیف لیست نهایی کاندیدها مشخص نیست و برنامه و سوابق کاری کاندیدا به صورت علنی قرائت نشده است که بر اساس اصل شفافیت گزینه پیشنهادی باید در صحن علنی شورا حاضر و رزومه خود را ارائه کنند.

مجید حیدری یکی دیگر از اعضای شورای شهر خرمشهر اما در واکنش به درخواست برای تاخیر در انتخاب شهردار، گفت: درست است که قانون باید اجرا شود اما درخواست می شود اعضای شورا با توسل به قانون از جایی تدبیر رای نکرده و مستقل عمل کنند.
او ادامه داد: هیچ عضو شورا نباید در تایید یا رد گزینه ها به هیچ کس اعم از منابع تایید صلاحیت ها و یا حامیان مالی وامدار بوده و اجازه اعمال نفوذ دهد.
این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه شهردار محصول خرد جمعی اما بدون اعمال فشار است، افزود: اگر شهرداری رزومه دارد نیاز به واسطه از شهرهای دیگر ندارد پس باید این نکته را به خاطر داشت که آنچه امروز شاهد آن هستیم نتیجه انتخابی غیر اصولی است.
او با بیان اینکه نباید کار انتخاب شهردار به پایان مهلت قانونی واگذار شود، اظهار کرد: اکنون بیش از ۴۰ روز از مهلت انتخاب شهردار می گذرد که باید از این فرصت برای بررسی گزینه ها استفاده می شد اما تا کنون هیچ گزینه ای به جز گزینه های فعلی معرفی نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این نشست بیان کرد: به خاطر وضعیت کرونا از نامزدها برای حضور در جلسه تصمیم گیری دعوت نشد که مشابه این مورد در دیگر شهرها همچون تهران نیز اتفاق افتاده است.
عبدالنی پورخلف سرعت بخشی در انتخاب شهردار در شرایط کنونی را ضروری دانست و گفت: شهر اکنون در وضعیت نابسامانی به سر می برد و نباید اجازه داد شهر بیشتر از این متضرر شود، چرا که نبود شهردار عامل تشنج شده و باید بنا را بر سرعت بخشی در انتخاب شهردار گذاشت.

او  نیز به تلاش برای اعمال نفوذ در انتخاب شهردار خرمشهر اشاره کرد و افزود: برخی منافع شخصی را بر منافع شهر ترجیح می‌دهند که این عده اگر به شهر اهمیت می دادند، وضعیت کارگران شهرداری این طور نبود.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در سخنانش به اعتصاب کارگران شهرداری هم اشاره کرد و گفت: تمام تلاش برای احقاق حقوق کارگران انجام می شود و هم اکنون نیز نماینده و سرپرست شهرداری خرمشهر در تهران برای جذب اعتبارات تلاش می کنند.

این نشست با موافقت اعضای شورا برای بررسی دقیق تر گزینه های پیشنهادی تصدی شهردار خرمشهر و فراهم کردن امکان حضور کاندیدا و یا ارائه ی رزومه برای دفاع از برنامه های خود لغو و به فردا موکول شد.

انتهای پیام /ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.