سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب، چالش بزرگ مردم در آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : آنچه که در آینده به چالش بزرگ مردم تبدیل خواهد شد، آب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : در آینده چالش اصلی مردم نفت، گاز یا برق نیست، بلکه آب است.

او گفت : آنچه که به آب اهمیت دو چندان می‌بخشد ارتباط مستقیم آن با معیشت و ارتزاق مردم است، زیرا کشاورزی، باغداری، دامداری و ... همگی به آب وابسته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای رفع بحران کم آبی علاوه بر اقدامات اجرایی و زیرساختی که صورت می‌گیرد باید بر بعد فرهنگی هم تمرکز شود، افزود: بسیاری از مردم هنوز خبر ندارند برای آبی که به دست آن‌ها می‌رسد چقدر کار، زحمت و هزینه صورت می‌گیرد و به همین دلیل از آبی که مختص به شرب است، یا برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند و یا برای آب و جارو کردن کوچه‌ها.

فخری افزود: این درحالیست که بسیاری از کشور‌ها اکنون بر مدیریت مصرف آب تمرکز کرده اند، اما در ایران، چون ما از این نعمت به میزان زیادی برخوردار بودیم، دیرتر به فکر افتادیم.

او سپس از بحران کم آبی که کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط با آن مواجه است یاد کرد و گفت: از همین رو برای آنکه تصفیه خانه جدید شهر کرمانشاه هرچه زودتر وارد مدار شود، تلاش شبانه‌روزی را در استان شاهد بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اعتبارات خوبی که امسال برای حوزه آب استان خصوصا آب روستایی در نظر گرفته شده هم یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات، شاخص بهره‌مندی آب در روستا‌های کرمانشاه از ۸۰ به ۹۰ درصد برسد.

اسلام آبادغرب در زمینه آب شهری و روستایی بخش کشاورزی و دامداری با مشکل مواجه است

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب با بیان اینکه این شهرستان هم در زمینه آب شهری و روستایی و هم آب بخش کشاورزی و دامداری با مشکل مواجه است، افزود: شهر ۱۰۰ هزار نفری اسلام‌آباد دچار مشکل کم آبی است.

او از طرح آبرسانی بلندمدت به این شهر از محل سد آزادی یاد کرد و گفت: چون افتتاح این طرح زمان‌بر است، اکنون باید از طریق تقویت چاه‌ها به فکر تامین آب مردم باشیم، وگرنه با تداوم خشکسالی دچار گرفتاری خواهیم شد.

حیدری افزود: البته در روستا‌ها نیز با چالش‌های جدی تامین آب مواجهیم که امیدواریم با اجرای طرح‌های آبرسانی، مشکل آب بیش از ۶۰ روستای شهرستان مرتفع شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.