سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۷ شهریورماه ۱۴۰۰؛

پایان کار قاتل مسلح فراری در مهرستان/کشف ۲۰۴ کیلوگرم مواد افیونی در ایرانشهر و دروغ پردازی فرصت طلبان در فضای مجازی

مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۷ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان کار قاتل مسلح فراری در مهرستان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "مهرستان" عامل اصلی قتل مسلحانه مردی میانسال در بخش "آشار" آن شهرستان پس از ۲ سال فرار دستگیر شد.

سرهنگ" محمد سرگزی" فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان  اظهار داشت: در تاریخ سی ام شهریورماه سال ۱۳۹۸ در پی گزارش یک فقره مرگ مشکوک در درمانگاه بخش آشار مهرستان بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی ۴۶ ساله به ضرب گلوله از ناحیه قفسه سینه توسط افرادی ناشناس به شدت زخمی و به محض انتقال به درمانگاه بخش آشار در اثر خونریزی شدید فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان تصریح کرد: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق آثار موجود در صحنه قتل و انجام یک سری تحقیقات گسترده میدانی، سه عامل این جنایت را که به قصد سرقت مسلحانه خودروی مقتول به منزل وی هجوم آورده بودند و پس از درگیری، با شلیک سلاح کلاش او را به قتل رسانده بودند شناسایی و تحقیقات خود را برای دستگیری آن‌ها آغاز کردند.

سرهنگ سرگزی عنوان کرد: تلاش پلیس برای دستگیری عاملان این جنایت که به مکانی نامعلوم متواری شده بودند ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد یکی از عاملان اصلی این جنایت در سطح شهرستان بدست آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان گفت: ماموران این فرماندهی با دریافت این خبر بلافاصله وارد عمل شده و با اقدامات تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و روز گذشته او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه پس از نزدیک به ۲ سال فرار دستگیر کردند.

وی با اشاره به معرفی متهم به قتل به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری همدستان متواری متهم ادامه دارد.

کشف ۲۰۴ کیلوگرم مواد افیونی در ایرانشهر و دروغ پردازی فرصت طلبان در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به کشف ۲۰۴ کیلو مواد افیونی در عملیات ضربتی پلیس در آن شهرستان، از تلاش برخی فرصت طلبان برای وارونه جلوه دادن این عملیات و دروغ پردازی علیه پلیس در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا  گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ ماموران مبارزه با موادمخدر ناجا با همکاری پلیس شهرستان با اشرافیت اطلاعاتی از قصد جابجایی مواد افیونی با یک دستگاه خودروی پژو مطلع و موضوع به صورت ویژه در دستور کارماموران قرارگرفت.

وی با اشاره با تحت نظر قرار دادن خودرو توسط ماموران افزود: راننده خودرو در حین تردد در داخل شهر متوجه تحت تعقیب قرار گرفتن توسط ماموران شده و اقدام به متواری شدن مینماید.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: ماموران سریعا وارد عمل شده و در یک اقدام ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۰۴ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد افیونی که در صندوق عقب و زیر صندلی‌ها جاساز شده بود کشف  شد.

سرهنگ کیخا با اشاره به دستگیری و انتقال خودرو مذکور به یگان انتظامی گفت: متاسفانه برخی افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به فیلم گرفتن و وارونه جلوه دادن موضوع دستگیری و کشف در فضای مجازی کرده و زحمات پلیس را زیر سوال می‌برند که البته پلیس همیشه در صف مقدم مبارزه باقاچاق مواد مخدر بوده واین گونه حرکات خللی در ماموریت پلیس در مبارزه با این پدیده شوم ایجاد نمی‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان اضافه کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر همواره در دستور کار پلیس است و در این رابطه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در نقل و انتقال مواد به فرد یا افرادی موضوع را سریعا از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف ۵ میلیارد ریال لوازم یدکی خودرو از یک باربری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از شناسایی یک انبار قاچاق لوازم یدکی خودرو به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان زاهدان خبر داد.

سرهنگ"حسین علیزاده مقدم  بیان داشت: در راستای طرح تشدید مقابله با ورود کالای قاچاق و در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق مقادیر زیادی لوازم یدکی خودرو در انبار یک باربری در شهرستان زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با پیگیری موضوع و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این انبار ۷ هزار و ۷۱ عدد انواع لوازم یدکی قاچاق فاقد مدارک و مستندات قانونی لازم کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان این که در این رابطه یک نفر شناسایی و به مراجع قضائی معرفی گردید، عنوان کرد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته توسط کارشناسان امر ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۵ میلیارد ریال می‌باشد.

سرهنگ علیزاده مقدم در پایان تصریح کرد: مبارزه با پدیده احتکار و برخورد قاطعانه با مخلان و برهم زنندگان امنیت بازار از اولویت‌های پلیس سیستان و بلوچستان است.

پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف در"زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهارداشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحد‌های صنفی غیرضروری در سطح شهرستان زابل برای مقابله با انتشار ویروس کرونا، مأموران این فرماندهی به همراه نماینده فرماندار، بازرسان شبکه بهداشت و بازرسان سازمان صمت شهرستان، از تعدادی واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید کردند.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح طی هفته گذشته تعداد ۲۷ واحد صنفی متخلف به دنبال بی توجهی صاحبان آن‌ها به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و عدم رعایت مقررات اعلامی، پلمب شدند.

سرهنگ ثمره حسینی خاطرنشان کرد: تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، در دستور کار پلیس قرار داشته و در این راستا ۵۴ واحد صنفی دیگرمورد اخطار و تذکر واقع شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان ضمن تشکر و قدردانی از کلیه اصناف فعال سطح شهرستان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، خصوصاً موضوعاتی مانند عدم رعایت بهداشت یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.