سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ هزار نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: طی یک ماه اخیر ۵ هزار نفر از عشایر استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

علی ناجی مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی  در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  با اشاره به اینکه طبق ابلاغ وزیر بهداشت درمان و آموزش خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی واکسیناسیون عشایر بالای ۱۸ سال را در مناطق عشایری تکلیف شده است، تصریح کرد: طبق گزارش اخیر دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تعداد ۸۱ هزار نفر عشایر در سامانه سیب ثبت نام کرده اند که عشایر بالای ۱۸ سال از میان آن استخراج و به ترتیب واکسینه می‌شوند.

ناجی با اشاره به اینکه درحال حاضر جمعیت عشایر‌ی آذربایجان غربی براساس آخرین سرشماری ثبتی بیش از ۲۰ هزار و ۴۴۴ خانوار و جمعیتی بالغ بر  ۹۷ هزار نفراست، یاد آور شد: این افراد در ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل در سطح استان ساکن هستند.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین عشایری در استان وجود دارد که سالانه بیش از ۶۸ هزار تن انواع محصولات دامی و پروتئینی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

ناجی یاد آور شد: از این میزان تولیدات ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزارتن شیر و ۲ هزار و ۱۰۰ تن پشم و مو است که سهم ۲۵ درصد‌ی در تولیدات این بخش در کشور را استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته ومهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.