سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵ درصدی مصرف آب کردستانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: مصرف آب شرب مشترکان کردستانی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان  اظهار داشت: براساس آمار بدست آمده، مصرف آب شرب مشترکان این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد بیشتر شده است.

تخت شاهی با بیان اینکه الگوی مصرف متعارف آب در هر دوره ۱۵ مترمکعب است، گفت:اگر مشترکان در هر دوره تا پنج مترمکعب آب مصرف کنند، آب بهای آنان رایگان محاسبه خواهد شد، اما اگر بالای ۱۵ مترمکعب باشد پرمصرف بوده و تصاعدی محاسبه می‌شود.

او  اضافه کرد: برنامه‌ای برای قطع آب پرمصرف‌ها نداریم، اما مشترکانی که بدهکار بوده و نسبت به پرداخت آب بها اقدام نکنند، پس از چند بار اخطار به آن‌ها در صورت عدم پرداخت قبض، آب این مشترکان به صورت موقت تا زمان پرداخت قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان این استان، ۱۹۵ لیتر بوده که بالاتر از استاندارد کشور است.

تخت‌شاهی با بیان اینکه البته سرانه مصرف آب شرب مردم در ایران بالاتر از استاندارد مورد نظر است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی، وقوع خشکسالی و کمبود بارندگی در سال جاری، نیاز است مردم آب را بهینه مصرف کنند.

در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.