سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار خرمشهر:

مسجد جامع خرمشهر بیمارستان کرونایی شد

حیدری گفت:  مسجد جامع خرمشهر به عنوان بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی اضطراری برای پذیرش بیماران کرونایی راه‌اندازی شد.

 محمدحیدری فرماندار ویژه خرمشهر در گفت و گو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا و تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمارستان ولیعصر(عج) و اورژانس قدیم این شهرستان برپایی بیمارستان صحرایی به عنوان تنها راهکار فعلی راه اندازی شد.

او به اجرای طرح شهیدسلیمانی در خرمشهر به عنوان اقدام کنترلی برای مهار این بیماری در خرمشهر اشاره کرد و افزود: رهگیری و کمک به بیماران کرونایی در حال قرنطینه در خرمشهر تحت عنوان طرح شهید سلیمانی توسط گروه های جهادی ادامه دارد و امکانات لازم خودرویی برای اجرای این طرح با مشارکت دستگاه های اجرایی فراهم شده است.

فرماندار خرمشهر  در ادامه از استقبال کم شهروندان خرمشهری از واکسیناسیون انتقاد کرد و گفت: باوجود  اینکه واکسن به مقدار لازم در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته و امکان تزریق روزانه پنج هزار دٌز واکسن در شهرستان خرمشهر وجود دارد اما استقبال از سوی مردم کم است.

او ادامه داد: در حال حاضر پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خرمشهر فعال است اما روز گذشته تنها یکهزار و ۸۰۰ دٌز واکسن در این شهر تزریق شد که این مقدار تزریق واکسن در یک روز قابل قبول نیست زیرا شمار جامعه درگیر بیماری کرونا نسبت به تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن قابل مقایسه نیست.

حیدری از برداشتن محدودیت های برای تزریق واکسن به گروه های هدف به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این شهرستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که بیش از ۵۰ درصد شهروندان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند انتقال بیماری و همه گیری کاهش خواهد یافت.

فرماندار خرمشهر فضاسازی منفی در رابطه با تزریق واکسن کرونا را روندی کاذب با تاثیری منفی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر همه نوع واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود است و از نظر علم پزشکی تزریق واکسن هیچ عارضه‌ای در افراد ایجاد نمی کند ضمن اینکه تزریق واکسن کرونا می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نسبت به این بیماری ایمنی ایجا کند.

خرمشهر یکی از ۲۰ شهرستان خوزستان است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. این شهرستان تنها یک بیمارستان دارد که هم کنون تمام ظرفیت برای پذیرش در این بیمارستان تکمیل شده است و قادر به پذیرش بیماران بیشتر نیست.

انتهای پیام/ ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.