سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان عمومی و انقلاب شوش:

هیات‌های عزاداری متخلف تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند

نظری گفت: هیات‌های عزاداری و مواکبی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شوش ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: افرادی که اصل عزاداری را زیر سوال برده و با کم‌توجهی به شرایط و مقررات ابلاغی در فضای بسته، استفاده نکردن از ماسک، راه اندازی هیات‌های عزاداری در کوچه و خیابان‌ها موجب گسترش بیماری کرونا ویروس می‌شوند، براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه ترجیح مردم به حضور در مراسم و هیات‌هایی است که در فضای باز با رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌های مطابق مصوبات ستاد کرونا برگزار می‌شود، افزود: برپایی مراسم در فضای بسته و مسقف با هر ارتفاعی، عَلَم برداری، جابجایی هیات، راه اندازی کاروان عزاداری و دسته روی ممنوع است.

به گفته نظری؛ از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۱ هیات و موکب به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده اند، ضمن اینکه به متولیان تذکر داده شده و از آن‌ها تعهد گرفته شده است و در صورت تکرار تخلفات با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.