شنبدی گفت: برگزاری مراسم عزاداری در محیط بسته ممنوع است و مسوولان هیات‌های مذهبی باید با ناظران شبکه بهداشت همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شنبدی در نشست ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر گفت: وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان بسیار بحرانی است و تنها راه نجات از این وضعیت، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او افزود: ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان تکمیل شده و در حال حاضر ۲۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۳ بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، امام موسی کاظم (ع) تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی بستری هستند که تعداد زیادی از آن‌ها بدحال هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر بیان کرد: تعداد بیماران بدحال زیاد است و با توجه به این موضوع، روز‌های آینده احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها وجود دارد.

شنبدی به وضعیت نامطلوب شهرستان‌های پیرامون بندر ماهشهر نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت بیمارستان‌های اهواز هم تقریبا تکمیل است و تعدادی از بیماران امیدیه، هندیجان و رامشیر نیز در مراکز درمانی بندر ماهشهر بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر، کمک تمامی مسوولان شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی به جبهه سلامت در تعطیلات پیش رو را خواستار شد و تاکید کرد: مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این هفته نسبت به هفته قبل ۲ برابر شده و ۱۲ نفر از همشهریان را در هفته‌ای که گذشت از دست دادیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و هیات‌های عزاداری اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری در محیط بسته ممنوع است و مسوولان هیات‌های مذهبی باید با ناظران شبکه بهداشت همکاری لازم را داشته باشند هرچند برخی موکب‌ها در بندر امام خمینی با ناظران شبکه بهداشت همکاری نمی‌کنند که جای گلایه دارد.

شنبدی از واکسینه شدن بیش از ۶۱ هزار نفر در بندر ماهشهر خبر داد و افزود: حدود ۸ هزار نفر هر ۲ دز واکسن کرونا را در بندر ماهشهر دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: کرونا ویروس ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.