سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز:

علائم بالینی کرونا مهم‌تر از نتیجه تست هستند/ ناقلان بیماری باید قرنطینه شوند

احمدی بلوطکی با بیان اینکه علائم بالینی کرونا مهم‌تر از نتیجه تست هستند، گفت: افرادی که علائم بیماری را دارند، ناقل تلقی می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مراجعه روزانه یک هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در مرکز بهداشت غرب گفت: با احتساب مرکز شرق، روزانه شاهد مراجعه حدود ۳ هزار نفر به بخش سرپایی مراکز منتخب هستیم.

او با بیان اینکه تست بیش از ۵۰ درصد مراجعه کنندگان مثبت می‌شود و بطور میانگین روزانه شاهد شناسایی یک هزار و ۵۰۰ مورد مثبت کرونا در این کلانشهر هستیم، اظهار کرد: هر فرد که علائم کرونا دارد، ناقل تلقی شده و باید قرنظینه شود، زیرا ممکن است به دلایل مختلف در روز‌های آغازین بیماری، به دلایل مختلف نتیجه تست فرد منفی شود، به همین دلیل است که علائم مهم‌تر از نتایج تست هستند.

به گفته احمدی بلوطکی؛ گرم شدن هوا موجب کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش عادی‌انگاری شده و همین امر به بیماری کرونا فرصت جولان داده و شاهد وقوع پیک پنجم کرونا در استان خوزستان و کشور هستیم، بنابراین از شهروندان خواهشمندیم با پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و مراسم عروسی و فاتحه خوانی و استفاده از ماسک به کاهش آمار ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن کمک کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.