سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: اقدامات بایدن در افغانستان یک شکست افسانه‌ای است/ بایدن باید از سمت خود استعفا دهد

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و اقدامات کشورش خواستار استعفای بایدن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در دوران قدرتش طرح خروج نظامیان این کشور از افغانستان را تهیه و تدوین کرده بود، با انتشار بیانیه‌ای جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور را خطاب قرار داد و بشدت از وی انتقاد کرد.

ترامپ در این بیانیه خود با بیان اینکه آنچه بایدن با افغانستان کرد یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ آمریکا را رقم زده است، گفت: این اتفاق یک افسانه است و وی باید بدلیل به بار آمدن این افتضاح از سمت خود استعفا دهد!

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه زمان آن رسیده است که جو بایدن با شرمندگی از سمت خود کناره گیری کند، افزود: این موضوع اتفاق بزرگی نیست چرا که بایدن از ابتدا نیز بصورت قانونی انتخاب نشده بود.

از سوی دیگر شبکه سی ان ان نیز از تصمیم بایدن برای سخنرانی درباره علل خروج نظامیان آمریکا از افغانستان خبر داد.

پیش از این نیز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به خروج شتاب زده نظامیان این کشور از افغانستان واکنش نشان داده بود و در بیانیه‌ای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست.

وی ضمن آنکه رئیس جمهور آمریکا را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست، اوضاع کنونی این کشور (افغانستان) را غیر قابل قبول خواند.

ترامپ همچنین از سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور درباره افغانستان انتقاد کرده بود و گفت: بایدن باید برنامه‌های من را درباره افغانستان دنبال می‌کرد. طالبان دیگر برای آمریکا نه احترامی قائل است و نه از قدرت ما می‌ترسد. دیری نمی‌پاید که طالبان پرچم خود را بر فراز سفارت آمریکا در کابل به اهتزاز در آورد و آن روز، روز ننگ آمریکا است.

دونالد ترامپ افزود: این شکست مفتضحانه حاصل ضعف، بی کفایتی و بی انسجامی کامل برنامه‌های استراتژیک بایدن است. اگر من رئیس جمهور بودم، کاری می‌کردم که طالبان هرگز در خواب هم نتواند به فکر تصرف سفارت ما باشد و یا پایگاهی برای حملات جدید علیه آمریکا ایجاد کند.

روز گذشته نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای نسبت به تحولات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان واکنش نشان داد و از موافقت خود با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل بمنظور تسهیل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان خبر داد.

بایدن با بیان اینکه ارتباط نزدیک و رایزنی‌هایی را با تیم امنیت ملی کاخ سفید در چند روز گذشته داشته است گفت: دستور‌هایی را برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان صادر کرده ام.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
ساسان
۰۴:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
بایدن بزودی استعفا داده و هریس رئیس جمهور میشود ۱۴۰۰/۵/۲۶
مریم
۱۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
شما چرا نظر این ادمکش رو سردار عزیز ما رو ناجوان مردانه کشت برای ما ایرانیها مزارید مگه ما غیر از ارزوی مرگ وانتقام سختی ازش چیز دیگری میخواهیم شما در مورد این جانی پست بنویسید
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
خداوند ریشۀ آمریکا را بخشکاند هر جنایت و مفسدۀ بزرگی در جهان است ریشه اش در آمریکاست ، چه آمریکای ترامپ چه بایدن چه بوش چه کلینتون چه کارتر چه ریگان چه نیکسون وووو
فاطمه
۰۵:۴۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یه نگاهی ام به رویسیه و انگل ستان بندازی بد نیس حد اقل امریکایی ها به خدای واحد اعتقاد دارن
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مردم دنیا دارن از کرونا میمیرن، از بس مردم دی‌اکسید تولید کردن زمین روز به روز داره گرمتر میشه هر تابستون گرم‌تر از تابستون قبلی، ما توی تحریم و تورم داریم روز به روز فقیر و فقیرتر میشیم، هر روز برقمون قطع میشه بعد اومدین درمورد طالبان و افغانستان و ترامپ و بایدن حرف میزنید؟ گور پدر همشون. اون افغانیا که زورشون میاد یه آب برسه به سیستان و بلوچستان ما، ادعای استقلال فرهنگیشونم میشه و دنبال حذف زبان فارسی از فرهنگشونن به درک بزار هر اتفاقی میخواد بیفته بیفته. اون ترامپ ک بایدن هم که مثل سگ و گربه‌ان. یکیشون آلزایمریه فردا یادش میره رئیس‌جمهور کجاست. اون یکی هم با اون موهاش مثل پرز ذرت میمونه مردک روانی احمق مردشور جفتشونو ببرن. یکم به فکر خودمون باشید.
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ویتنام افغانستان عراق
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
خدایی راست میگه
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا اگر بتواند کل دنیا را از بین می‌برد تا فقط خودش بماند و کل کره زمین . جز قتل و غارت در کارنامه آمریکا چیزی دیده نمیشود .
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
قیافه ترامپو نگاه داغونه که خخخخخخ
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
جالب است کنترل فرودگاه کابل دست نیروهای آمریکایی مردم بی پناه رو به رگبار بستند و چند نفر کشتند بعد رسانه ها از لندن میگن فقط تیر هوایی شلیک کردن. یک کشور چطور ظرف چند هفته اینطور میشه! میلیون ها انسان رو آواره می کنند و دم نمی‌زنند بعد رسانه هاشون سال گذشته چه غوغایی راه انداخته بودند که نیروهای مرزی ایران پناهنده هارو رو در رودخانه انداختند.
خدا میدونه دمکرات ها چه نقشه شومی جدیداً طراحی کردن. هشت سال دو کشور ایران و عراق رو جان هم انداختند و منابع این کشورها رو خالی کردند و بعد حمله به افغانستان و عراق و فروش تسلیحات و داعش و یمن و فلسطین
کی ملت های این منطقه از جهالت خارج می شوند؟ کی؟
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
کشت خشخاش و مواد مخدر که در این سال ها ده ها برابر شد و چقدر خانواده که بخاطر مواد از هم پاشیده
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
دلیل اصلی اتفاقات پیش اومده سیاست های ترامپ نادان بود. بایدن میراث دار ویرانه سیاست خارجی آمریکا بود سیاستی که ترامپ اونو ویران کرد.
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
یه عده ای برخلاف واقعیت شکست آمریکا رو تبلیغ و شادی میکنند تجربتا اقدامات اینچنین آمریکا زیاد بوده و گروههایی را که بطور ایدئولوژیک با آن یکا دشمنی دارند سر قدرت آورده هر حرکت آمریکا شیطانی با نقشه هست.
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
از نگاه مردم شریف ایران، "سگ زرد برادر شغال است".
حامد
۱۱:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سفارت آمریکا در کابل رو ایران بگیره و پرچم ایران رو بده بالا ....
وای چی میشه
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
چی میشه به نظر خودت؟ تعویض پرچم سفارت به نظرت کار شاقیه؟
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
فکر میکنی چی میشه
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ای خدا لعنتت کنه باید تحریم ها رو بشکنیم
و ناو های آمریکا که مانع تجارت هستند رو غرق کنیم
تا یکم حساب کار دستش بیاد
میتونیم پیروز بشیم از اف 35 نترسید این اف 35 های اسقاطیل شده در برابر پدافند های ایران عددی نیستن
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
داداش
چی میزنی سنتی یا صنعتی
خخخ
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
چه قدر خود حقیر و بی غیرتی.
حتی اگر زورت هم به یک ظالم نمیرسه حداقل با ذلت نمیر
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
به نظرم یه سر پیش دکتری روانپزشکی چیزی مراجعه کن عزیز
علی
۰۴:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
ساقیت کیه؟
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
لعنت به ترامپ
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
جهان
در واکنش به سقوط کابل ترامپ خواستار کناره‌گیری بایدن شد
پس از تصرف کابل توسط طالبان، دونالد ترامپ سیاست دولت بایدن در قبال افغانستان را "شرم‌آور" خواند و خواستار استعفای او شد.
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
نکته جالب برای ایران اینکه قبل از سقوط افغانستان امریکایی ها که فهمبده بودند کار دولت بایدن دیگر تمام است میخواستند سر ایران کلاه بگذارند و یک توافق بگیرند. و دائما به ایران پیشنهاد میکردند به مذاکرات وین بازگردد.
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
عکس این سگ کثیف را می بینم حالم بهم می خوره، حیف نیست جایی در تیتر خبر برای این آشغال اشغال بشه
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اآشغالها تصور مالکیت کره زمین را دارن ‌.......جنایتکاران ..
شیک
۱۱:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
وقتی که میتونه با یک دکمه اینترنت کشورت رو قطع کنه و جنابعالی و من رو توی خماری بذاره، چرا نباید تصور مالکیت داشته باشه. تو اینترنت و ماهواره و صنعت مستقل داشته باش تا اون هم همچنین تصوری در باره ما نکنه.
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
آمریکا باید از کل منطقه خارج بشه چه بایدن چه هرکس دیگه ترامپ ... شما بودی این اتفاق زودتر می افتاد
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
موشک هامون رو تحویل نمیدیم و خلع سلاح نخواهیم شد
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
معلوم میشه
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
معلومه دیگه پیروزی طالبان کار خود ترامپ هست نقشه کشیده چطور بایدن رو از سر راهش برداره و به اهداف شومش در دنیا برسه خدا بیشتر از این ذلیلش کنه
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ترامپ قمار باز همانند سگ هار، از دور داره صدا میکنه. ترامپ قمار باز باید بدونه که برای همیشه به زباله دان تاریخ پرتاب شده . بایدن و تیمش باید ترامپ قمار باز را بخاطر اون شايعه تقلب در انتخابات محاکمه و مجازات کنند.
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
بایدن کودن
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ترامپ تو هیچ عددی نیستی
خدا با ماست
حکایت دشت طبس دوباره تکرار خواهد شد.
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
خب احمق تو بیای که ما بدبخت تر میشیم
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سرنوشت هر ملتی را خودش می سازد. ایمان به خدا و وحدت کلمه باعث شکست ناپذیری ملت هاست.